Hyperlink branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

C.Maat

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2004
Wie kan mij zeggen of het volgende mogelijk is.
Ik heb ca 5 MS-Word 2007 files plus een voorblad waarop ik hyperlinks heb gemaakt naar de andere files, die links werken goed op de computer waarop ik alles heb gemaakt, alles draait onder Windows 10.
Ik heb nu de files op een CD gebrand.
Als ik nu de CD in een andere computer plaats werken helaas de hyperlinks niet meer.
Doe ik iets fout, of kan dit helemaal niet, of is er misschien toch nog een mogelijkheid?
bij voorbaat dank
C. Maat
Wateringen

Beste allen inmiddels is mijn probleem opgelost, de oplossing zit hem in het opslaan in de compatibiliteitsmode. In het geheel zitten files die met verschillende versies van Word zijn gemaakt, dus simpel opgelost.

Laatst bewerkt:
Als de documenten waar die hyperlinks naar verwijzen ook op die CD staan dan gaat dat uiteraard niet werken.

Hoi hoi

Wil ook toevoegen dat

Als je maar over hyperlinks naar bestanden toe hebt en die werken ze bij andere systemen niet natuurlijk dat die ook nooit op die manier via CD/DVD-schijf werken zal ( behalve als ze systemen verbonden zijn en elkaar bestanden als ze gesynchroniseerd/gedeeld via huis-netwerk zijn ! ) ..
Dan als je over WEB-hyperlinks in Word hebt en die niet in andere systemen als je ze drukt werken, dan heb je ze niet goed of op juiste wijze gemaakt ...

Maar even toch kijk maar ( als maar over web-hyperlinks gaat ?? ) als je ze kopieert en in web url-balk als je ze plakt en op enter als je drukt dan werken ze ....:( toch ??

Laatst bewerkt:
Alle bestanden behoren dan op de cd/dvd te staan en alle hyperlinks in je voorblad moeten daarnaar toe verwijzen.
Enige wat dan dwars kan liggen is de schijflettertoewijzing op de andere computers, die kunnen wellicht afwijken dan die in de hyperlinks staan.

hyperlink op CD branden

Bedankt voor uw reactie.
Dit zou het probleem kunnen zijn maar hoe los ik dat op?

Gr. C.M.

Kortom: als je wilt dat je links altijd blijven werken, moet je ze dynamisch maken. Standaard krijg je altijd volledige hyperlinks in Word, met dus een volledige padverwijzing inclusief schijfletter. Als het om een map gaat die relatief is terug te vinden, kun je de hyperlink wel aanpassen en dynamisch maken.

hyperlink dynamisch maken

Hartelijk dank voor uw reactie.
Ik zou echter niet weten hoe ik dat moet doen, onder de help van Word en op het internet kan ik er niets over vinden.

Cas Maat

Het is er wel :). Ik heb mijn informatie van deze pagina. Ik heb het een tijdje geleden getest (met afbeeldingen) en het werkt prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan