• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hyperlink copieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

kibus

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2006
Waarom lukt het me niet om van een hyperlink in bestaand exceldocument te copieren naar een leeg excel document ? krijg de tekst wel in beeld maar kan het niet openen.:confused:

Probeer eens met "plakken speciaal".
Hiermee kan je de opmaak ook kopiëren.

Greetz : Jer:cool:en.

en mocht dat niet lukken, selecteer dan de cel met de hyperlink erin, druk op F2 (of klik in de formulebalk) en geef dan een enter.

Richard

beide lukt niet :confused: geeft aan dat het adres niet klopt

Laatst bewerkt:
Tja, het kan zijn dat de hyperlink naar een niet-bestaand werkblad verwijst. Zeker wanneer je het kopieert uit een ander bestand.
Als de hyperlink moet verwijzen naar het werkblad in het originele bestand, dan zul je de koppeling moeten veranderen.

Groeten,
Richard

Kan het te maken hebben dat er een verwijzing niet aan staat? zou alleen niet weten welke ik moet activeren

kun je de hyperlink hier neerzetten? Ontdoe het bestandje dan eerst van gevoelige info.

Richard

snap er nu niks meer van maar zie bestandje waarom op de ene methode wel en en andere niet ??

Bijlagen

ik heb nog steeds geen idee hoe hoe het komt maar vermoed dat het ligt aan de map waarin het excel document zicht bevind zodra deze verplaats word naar een andere map werkt de link niet meer ? klopt dit?

Je vermoeden klopt.
De map is bepalend. Klik maar eens met rechts op de hyperlink en kies van 'bewerken'.
Zodra je het nieuwe bestand opslaat in dezelfde map, werken de hyperlinks weer wel.

Oplossing: werk met de functie HYPERLINK()
Code:
=HYPERLINK("D:\PC-Data\Mijn documenten\New Folder\recept pate kruiden.doc";"recept pate kruiden")

Hierbij kun je het adres waarnaar de hyperlink verwijst ook nog variabel maken door het in een cel,bijv A10, te zetten:
Code:
=HYPERLINK(A10;"recept pate kruiden")

RIchard

Ben er uit laat excel gewoon een nieuw document opslaan in de map met de links en werk vanuit daaruit verder ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan