• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink formule vraag - Het opgegeven bestand kan niet worden geopend.

Status
Niet open voor verdere reacties.

WIMLIN

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
Goedemorgen,

Ik heb zojuist al zeker minuten via google gezocht naar de oplossing van mijn probleem. Helaas kom ik er nog niet uit.

Ik wil een hyperlink maken naar een specifieke cel in een gesloten tabblad.

=HYPERLINK("C:\test\[test.xlsx]blad2!$g$88";"Omzet Businnes Unit XXX")

Ik krijg eerst melding over een beveiligingsprobleem maar wel de vraag Wilt u doorgaan?

Ik kies voor "JA"

Vervolgens krijg ik de melding: Het opgegeven bestand kan niet worden geopend.

Ik heb deze melding via google al heel gezien maar zie geen oplossing voor mij er bij staan tot nu toe.

Mijn ervaring is dat Google Chrome de oorzaak is dat hyperlinks niet werken vanuit excel. Dat is één van de redenen dat ik verre blijf van Google Chrome als browser. Zelf als je dit programma verwijdert blijven er nog resten over van dit naar mijn mening irritante programma.

Als dat de letterlijke code is, dan gaat het inderdaad niet werken. JE verwijst namelijk niet naar de cel, maar het letterlijke commando

=HYPERLINK("C:\test\"&[test.xlsx]blad2!$g$88;"Omzet Businnes Unit XXX")

Let wel op dat hyperlinks niet altijd zelf verversen en dus soms een update moet forceren

Er gebeurd nu al meer. Maar nu wordt de verkenner geopend maar nog niet het bestand.

Staat de verkenner wel op de juiste directory? heb je al gekeken via de properties wat de totale link nu wordt? mogelijk mis je een extensie, maar dat is moeilijk in te schatten vanaf hier.

Code:
=HYPERLINK("C:\test\"&[test.xlsx]blad2!$g$88;"Omzet Businnes Unit XXX")

als ik dit intik maak excel er automatisch dit van.

Code:
=HYPERLINK("C:\test\"&'C:\Test\[test.xlsx]Blad2'!$G$88;"af")

Heel vreemd en werkt het niet.

gebruik

=HYPERLINK("C:\test\test.xlsx#Blad2!G88";"kijk eens")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan