Hyperlink in een index

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lubbers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jul 2008
Berichten
3
hallo,

Momenteel ben ik bezig met een verslag en ik zou graag een hyperlink(verwijzing naar een andere kop binnen hetzelfde bestand) binnen een automatisch gegenereerde index hebben. Ik heb dit op verschillende wijze geprobeerd te doen, alleen lukt dit telkens niet.
Als eerste heb ik geprobeerd de gemarkeerde tekst(waarmee de index gegenereerd wordt) in de vorm van een hyperlink te zetten, alleen dit komt niet in de index naar voren als deze gemaakt wordt.
Daarnaast heb ik ook in de index zelf geprobeerd een link te maken, echter bij het vernieuwen van de index vallen deze links weg.
Weet iemand hoe ik de hyperlinks binnen een automatisch gegenereerde index krijg, zonder dat deze wegvallen als de index vernieuwd wordt? (ik gebruik word 2000)

Alvast bedankt!
 
Je bedoelt een anchor naar een hoofdstuk toe?

Dus als je op de inhoudsopgave klikt dat hij naar de desbetreffende hoodstuk gaat?

  1. Klik op de plaats waar u de inhoudsopgave wilt invoegen.
  2. Kies Verwijzingen in het menu Invoegen en klik op Index en inhoudsopgave.
  3. Klik op het tabblad Inhoudsopgave.
  4. Als u een van de beschikbare ontwerpen wilt gebruiken, klikt u op een ontwerp in het vak Opmaak.
  5. Selecteer alle gewenste opties voor de inhoudsopgave.
 
@DJengin
Bedankt voor je snelle reactie, echter bedoel ik dat niet. Ik heb een autmatische index gemaakt en wil van al deze punten in de automatisch gegenereerde index hyperlinks maken(net zoals dat je bij een automatische inhoudsopgave kunt klikken en naar het desbetreffende hoofdstuk wordt doorverwezen).
 
Beste Lubbers,

Als je van het stukje tekst wat jij erg belangrijk een kop maakt en opneemt in de inleiding kun je daar heen door Ctrl in te houden en linkermuis knop te klikken. (CTRL+klik)

Wat je dan onder je inleiding kan zetten is dat mensen snel naar het onderwerp kunnen door op de tekst te gaan en dan control+klik te doen.

Groet,

DCHR
 
Ik merk dat er nogal wat onduidelijkheid is over mijn vraag, dus hierbij formuleer ik hem nogmaals:

Momenteel ben ik bezig met het maken van een verslag, waarbij ik gebruik van zowel een automatisch gegenereerde inhoudsopgave als een automatisch gegenereerde index. Nu wil ik dat de onderwerpen in de index dezelfde eigenschappen krijgen als de onderwerpen in de inhoudsopgave, waarmee ik doel op het doorlinken naar de juiste pagina in het document. Zou iemand mij kunnen vertellen of het mogelijk is om hyperlinks aan de automatisch gegenereerde index toe te voegen, zonder dat deze vervallen als de index vernieuwd wordt?
Ik heb al geprobeerd om hyperlinks toe te voegen aan de index alleen het probleem waar ik tegen aan loop bij het invoegen van de hyperlinks bij een automatisch gegenereerde index is dat deze ingevoegde hyperlinks verwijderd worden zodra de index vernieuwd wordt. Hierdoor zal dus elke keer als de index vernieuwd wordt opnieuw de hyperlinks opnieuw aangelegd moeten worden. Dit is niet echt onderhoudsvrij, vandaag dat ik hier een oplossing voor zoek. Het document wat ik maak zal overgedragen worden aan een 3e persoon die weinig verstand van computers heeft en zo weinig mogelijk handelingen wil verrichten bij het updaten van het bestand.
 
Wat je wil is interessant, maar niet voor de hand liggend. Bij een index is er immers sprake van, dat een begrip/woord/naam diverse keren in een tekst voor kan komen doch slechts eenmaal in de index. Naar welke positie moet die hyperlink dan verwijzen ?
De enige methode die ik kan bedenken is een macro die na het genereren van de index de indexelementen gaat hyperlinken. Dat zal na iedere wijziging van de index moeten gebeuren.
Bovendien zul je ervoor moeten zorgen dat de woorden die in de index voorkomen tegelijkertijd een bladwijzer bevatten, anders lukt een hyperlink evenmin.
Wil je het helemaal spannend maken dan zou je ieder paginanummer achter een indexitem moeten linken naar het item op die pagina. Hoe dat moet als zo'n item tweemaal op dezelfde pagina voorkomt kan ik niet zo snel bedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan