• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink in Excel werkt plotseling niet meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, maar ik kan hiermee wel naar een bedrijf waar ik wel eens vaker kom, nieuwe harde schijf en software ed aangeschaft. Onlangs ook mijn computer laten nakijken. Probleem is dat dit natuurlijk weer geld gaat kosten en ik niet weet of het probleem daarmee opgelost is. Ga het in ieder geval wel vragen. Wellicht heeft hij hier een idee over. Is niet iemand die pas nadenkt nadat je je computer hebt achter gelaten. Als hij een oplossing weet, die je zelf kunt uitvoeren zegt hij dat ook en heb je de keuze.
Dank zover, houd jullie op de hoogte.
Groet,
Elwin

Ik merk nu ook dat als ik een web site via mijn brouwser bezoek, vervolgens weer afsluit, de hyperlink wel blijft werken. Sluit ik Excel af en start vervolgens weer op, dan is de hyperlink ook weg.
groet,
Elwin

Heb je bepaalde invoegtoepassingen lopen (dus xla files)?

Zie bij Extra > Invoegtoepassingen.

Had ik nog nooit van gehoord, zo leer je weer iets, maar alleen "hulpprogramma's voor de Euro" stond aan. Heb dat uit gezet en helpt ook niet.
Groet
Elwin

ElwinT, Ik heb je voorbeeldbestandje geprobeerd (een heel stel linkjes) en alles werkte naar behoren. Naar aanleiding van deze regel...
ElwinT zei:
krijg ik de volgende melding: "kan http//ect... niet openen. De internetserver of proxyserver is niet gevonden".
...Ben je aan't werk op een PC op een werkplek (kantoor oid) of zit je met een thuispc? Ben je via een router/switch verbonden met het internet? En als je thuis aan't werk bent, heb je de mogelijkheid om nog het bestand op een andere pc te proberen? Zo kan je namelijk testen of je een probleem met die bewuste router/switch hebt of dat het probleem in die bewuste pc zit...

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
Hoi Leo,
Zit thuis en werk op een PC en met een router op internet. Heb net het bestand doorgezet naar mijn nieuwe Imac (werkelijk top computer) en daar werken alle linkjes. Het probleem zit dus in mijn PC!!!!!!!! Nu dat nog oplossen en alles okay, maar het grootse probleem is nu wel opgelost, de database die ik aan het aanleggen ben werkt in ieder geval wel.
Groet,
Elwin

Laatst bewerkt:
Een oorzaak kan zijn dat je Google Chrome hebt verwijderd.

Daarna ruimt Chrome de rotzooi achter zich niet goed op. Bepaalde Chrome gerelateerde instellingen blijven nl. bewaard. Dit is dan de oplossing:

Ga naar het Configuratiescherm/standaardprogramma's/uw standaardprogramma's instellen/Internet Explorer/Selecteren wat standaard met dit programma wordt geopend

Je ziet dan een aantal bestandstypes met de daarvoor aangewezen programma's. Google Chrome mag daarbij niet voorkomen want die had je immers verwijderd. Staat Google Chrome er toch ergens bij dan klik je op "alles selecteren" en daarna op "opslaan". Je hebt dan Internet Explorer als standaardbrowser ingesteld maar dat kan je daarna zonodig wijzigen in de browser die je echt wil.

Neem vervolgens contact op met Google en eis dat ze nu eindelijk eens regelen dat ze bij verwijderen voortaan geen rommel meer achterlaten. Dit probleem bestaat nl. al jaren.

Heb je Chrome niet verwijderd of nooit gehad dan zul je naar andere oplossingen moeten zoeken.

Dit topic is gedateert, m.a.w. de op Helpmij geldende THT (Tenminste Houdbaar Tot) regel is overschreden. Die regel luid: topics
ouder dan drie maanden mogen met rust gelaten mag worden. Topic gaat op slot en wordt overgedragen aan de afdeling BNw(Betere Naslagwerken)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan