Hyperlink in textarea maken (DW CS3)

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietprobleem

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2003
Op een pagina heb ik een textarea toegevoegd.
Aan enkele tekstelementen wil ik een hyperlink toevoegen, dus BINNEN de textarea.
Krijg het niet voor elkaar en kan het met googelen ook niet vinden.
Wie kan het mij uitleggen ?

Jazeker, en nu weer eens geprobeerd.
Dit heeft alleen tot gevolg dat de gehele code als tekst wordt weergegeven in de teaxtarea op de website.
Er wordt geen hyperlink van gemaakt
Dat werkt dus niet helaas.

Jazeker, en nu weer eens geprobeerd.
Dit heeft alleen tot gevolg dat de gehele code als tekst wordt weergegeven in de teaxtarea op de website.
Er wordt geen hyperlink van gemaakt
Dat werkt dus niet helaas.
<textarea> is bedoeld voor formulieren, niet voor het weergeven van tekst of links. Waarom probeer je een link in een textarea te plaatsen?
Probeer is:

Aan elkaar..
da's BBcode, waarom zou dat werken?

Laatst bewerkt:
De textarea gebruik ik om een lange lijst met contact gegevens over de pagina te laten scrollen door de bezoeker.
Anders zou de pagina zelf heel erg lang worden.
Hier zitten ook mailadressen e.d. bij die gelinkt moeten worden.
Daarom heb ik de hyperlinks nodig.

ah, maar daar is een textarea niet het goede gereedschap voor. Je kunt die adressen ook gewoon in een lijst zetten en vervolgens met CSS zorgen dat die lijst een scrollbalk krijgt zodra hij te lang wordt. Zo dus.

Sorry, kom er nu pas weer aan toe.
Ik begrijp niet goed hoe dit te gebruiken.
Is er niet iets met een iframe te maken in dw cs3 of zoiets die dit kan ?
De gegevens moet ik regelmatig aanpassen dus anders wel veel code te (her)schrijven dan.
Hoor het wel.

Het enige wat je hoeft te herschrijven zijn de namen en links, maar daar is in geen geval aan te ontkomen. Hoe zou een iframe moeten helpen?

Volgens mij heb ik daar wel eens iets dergelijk mee gedaan maar kan mij vergissen.
In ieder geval..
Ik heb nog even verder gekeken en een scriptje gevonden wat ik zocht.

Eenmaal ingevoegd kun je in DW dubbelklikken binnen deze tabel en de lijst net zo makkelijk aanpassen als je wilt.
Opslaan en het blijft een scrollbox.
wel even de codes voor o.a. hoogte, breedte en naam/adresgegevens e.d. aanpassen natuurlijk.
Het is als volgt:

<td align="left" valign="top"><td align="left" valign="top"><p>
<div style="height:550px;width:550px;font:14px/26px Georgia, Garamond, Serif;overflow:scroll;">
<p>&nbsp;</p>
<p>naam<br />
adres + nummer<br />
postcode + plaatsnaam</p>
<p>&nbsp;</p>
</div>

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan