Hyperlink is lastig.

Status
Niet open voor verdere reacties.

magnolia01

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2009
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem.

Ik ben een site aan het maken op Frontpage en alles gaat nog wel goed. Totdat ik de hyperlink er achter moest zetten.
De hyperlink zit er achter en het werkt ook wel, dat is het probleem niet.
Maar als ik de pagina dan opsla staat de hele pagina door elkaar heen.

Alle plaatjes en teksten enz... staan over de hele pagina verdeeld en het is niet hoe het zou moeten wezen. Ik kan alles wel weer goedzetten maar als ik dan weer opslaan klik, staat de pagina weer helemaal door elkaar.

Kan iemand mij vertellen waardoor dit komt en hoe het te verhelpen is??. :(:confused:

Please help me...

groetjes Magnolia.

Hoe heb je de pagina opgebouwd? Heb je alles in 1 frame/cel geplaatst, of heb je meerdere cellen gebruikt? Ik bedoel hiermee de stippellijntjes als je in het tabblad ontwerpen zit.

Phoe...

Ik heb gekeken, maar ik zie geen stippellijntjes. Kan misschien komen omdat ik er een achergrond acher heb.

Maar ik kan wel zeggen hoe ik het doe, misschien kun je er wat uit wijs worden.

Meestal plak ik b.v een plaatje in words en maak ik het zo dat ik er alle kanten mee op kan. Gewoon vrij over het beeld kan bewegen. Dan doe ik kopiëren en plakken in frontpage.
Bij een animatie staan als je het aanklikt er wel een stippellijn omheen, dus je zou zeggen dat dat meerdere cellen zijn. Toch??. :(

Als je een nieuwe pagina op start, begin je als het goed is een structuur te maken wat je op welke plek wilt hebben. Je geeft dus grofweg aan wat je waar wilt hebben. Dit doe je via de celopmaak, en dan kies je een van de meest passende tabelindelingen. Werk hierbij vanuit je tabblad ontwerpen.
De celindeling verandert nooit. Cellen kan je samen voegen en splitsen (dus verder op delen) middels je rechter muisknop (rij/kolom invoegen, cellen splitsen, of twee cellen in blok zetten en via je rechter muisknop samen voegen. Als je naar mijn site kijkt (poldercottage.nl) zie je dat de knoppen links en de titelbalk altijd op de zelfde plek staan, en de teksten ten opzichte van deze twee ook op de zelfde plek, omdat ik altijd de zelfde basisstructuur gebruik en van daaruit verder werk. Je kan namelijk, als je een nieuwe blz maakt, de eerste pagina kopieren vanuit je tabblad code, en deze plakken in de nieuwe pagina. Zo is je basisstructuur identiek. De celopmaak is de basis van prontpage. Daarmee valt of staat je indeling.
Dan ga je bij ontwerpen alle cellen leeg maken en eventueel nieuwe cellen plaatsen. Wanneer jij je plaatjes (al dan niet met bijbehorende tekst) in een cel plaatst (bij ontwerpen op de celrand te staan kan je deze ook nog verslepen) zullen je dingen waarschijnlijk niet meer verspringen.
Snap je? En anders hoor ik het wel. Wanneer je bij ontwerpen je ideeen heb gevormd, en de plaatjes hebt geplaatst, kan je bij voorbeeld zien hoe het geworden is.

Laatst bewerkt:
Dat van die celopmaak wist ik helemaal niet. Maar ik heb alvast even gekeken en het is inderdaad zoals je al zei. Ik zal het dit weekend even proberen en hopen dat het dan lukt.
Ik hoop wel dat je nog wel je eigen layout kan bepalen en het neerzetten zoals je wilt.
Maar alvast bedankt voor je antwoord ik ga het proberen en hopendat het werkt.

Je hoort nog of het is gelukt ja of nee. :)

p.s: trouwens leuk met die balletjes op je site ;)

Laatst bewerkt:
Hai,

Ik heb het even geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar. :confused:.
De cellen heb ik geplaatst en je kan er van alles mee doen, maar ten eerste krijg ik het potloodje ook op een of andere manier niet weg, zodat ik steeds meer onnozele cellen krijg als ik iets verplaats. :confused::confused::confused:.

Ik heb er even om te proberen wat plaatjes in geplaatst enz..
Ik klikte opslaan en weer staan de plaatjes heel ergens anders dan ze moeten staan. :(

Ik snap echt niet hoe het kan en wat ik er nou aan moet doen. :mad:.

groetjes.

Het is moeilijk om je zo te helpen, op afstand. Ik kan alleen zeggen.... als je met word om kan gaan en door hebt hoe FP werkt, ik het door de boot genomen erg makkelijk.
Zonder arrogant over te komen, ik had nog nooit iets mcomputers gedaan en heb het adhv een boekje geleerd. Misschien heb je er wat aan om die eens te kopen of in de biep te huren. Als je de stappen van dit boekje volgt, moet je er zeker uit komen. Neemt niet weg dat je ook vragen mag blijven stellen hoor, maar soms is het lastig helpen op afstand, zonder e.e.a. voor je neus te zien, vandaar.

Dit is 'm: http://http://www.bol.com/nl/p/boeken/een-goede-website-ontwerpen-met-frontpage-druk-1/1001004002488215/index.html ,
Auteur Peter Scharpff , Frank Peetoom Soort Met illustraties Taal Nederlandstalig Afmetingen 171x5x238 mm Gewicht 211 gr ISBN10 9006952095 ISBN13 9789006952094

Laatst bewerkt:
Ja ik snap dat het inderdaad erg moeilijk is.
Maar volgens mij gaan plaatjes en dergelijke op een of andere manier niet samen met de hyperlink.
Ik heb namelijk een pagina met alleen tekst en heb de hyperlink ook met tekst geprobeerd en dan is alles nog wel zoals het moet zijn.
Heel apart.

Ik ben al meer aan het rondvragen, maar kom er niet uit. En ik probeer verschillende dingen.
Bedankt voor de tipo van het boekje. Ik zal er eens naar kijken. ;)

gr.

Maar volgens mij gaan plaatjes en dergelijke op een of andere manier niet samen met de hyperlink.

Zeer zeker wel, je moest eens weten hoeveel plaatjes ik gelinkt heb op mijn site, en ik herken jouw probleem niet. Het kan dus wel, dus geef niet op :thumb:

Hallo,

Ik zie dat je al 'n tijd aan 't worstelen bent zonder oplossing voor je probleem. Die oplossing heb ik ook niet. Maar als je net bent begonnen met 't maken van sites, zou ik je sterk afraden FrontPage te gebruiken. FrontPage is 'n zwaar verouderd programma dat code maakt die (meestal) alleen in Internet Explorer goed werkt. In alle andere browsers zie je vaak helemaal niets of 'n volkomen verkeerde lay-out. Ook in Internet Explorer 8 geeft FrontPage vaak problemen.
Dat komt omdat FrontPage er code in stopt die alleen door Microsoft wordt onderhouden (VML, Vector Markup Language). Dat is geen standaardcode.
Daardoor is code die door FrontPage wordt gemaakt vaak ook niet of nauwelijks met de hand te corrigeren.
Microsoft, de maker van FrontPage, raadt al 'n aantal jaren af er nog mee te werken.

Het beste is om zelf html, css, enz. te leren. Als je dat niet wilt, is nvu mogelijk 'n alternatief voor FrontPage. Dat is ook gratis, maakt code die in álle browsers werkt, en is met de hand te verbeteren, omdat het standaardcode is.
Je moet 't natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik vind 't altijd wat sneu als iemand veel tijd in 'n site stopt en er dan achter komt dat de helft van de mensen 'm niet kan bekijken...
Mocht je belangstelling hebben, dan vind je hier wat links over nvu:
http://www.css-voorbeelden.nl/links.html#a-ger-wysiwyg

Oeps, ik bedoel natuurlijk Kompozer. nvu wordt ook niet meer onderhouden, Kompozer is de opvolger. Zal de hitte wezen... ' Is precies hetzelfde programma maar moest om juridische redenen 'n andere naam gebruiken.

Laatst bewerkt:
Hartstikke bedankt voor je tip. Ik ga Komposer zeker proberen en hopen dat het allemaal goed gaat. Het zou geweldig zijn.
Ik heb de site van iemand anders overgenomen en ik wil het helemaal over nieuw doen. Hij gebruikte dit ook, ik heb het ook maar gedaan want voor de rest wist ik ook niet een ander programma die ik er voor kon gebruiken,

Ik ga eens even kijken op de link. En ga het zeker proberen. Je krijgt nog te horen of het lukt :D.

Hartelijk dank. :thumb::D

Het probleem is nog niet helemaal opgelost. Ik gebruik in ieder geval Frontpage niet meer.
Kompozer heb ik geprobeerd, maar ook daar wouden sommige dingen niet.
Ik heb nou een ander programma gedownload het heet Webplus SE 1.0.
Ik ben wat aan het proberen, maar heb nog niet alles door. Ik hoop dat het met dit programma wel lukt, want ik heb er al een stuk of wat gehad en je word er gewoon moe van dat je eigenlik niks opschiet. :confused::confused::(.

groeten.

FrontPage is 'n geval apart, omdat dat code maakt die meestal alleen in Internet Explorer goed werkt.
Wat je nu gebruikt ken ik niet, want er zijn nogal wat van dat soort programma's. Maar ook voor al die programma's geldt:: soms moet je gewoon met de hand dingen corrigeren. Er is geen enkel programma dat foutloos alles kan doen. Het maken van 'n site die werkt in alle browsers op alle systemen is gewoon heel gecompliceerd. Maar corrigeren kan gelukkig bij de meeste van dat soort programma's, omdat ze begrijpelijke standaardcode (min of meer) produceren.

Als je 'n bepaald iets wilt doen, en dat lukt niet in meerdere editors, misschien wil je dan wel iets wat onmogelijk is? Als je je code ergens online zet, kan die worden bekeken.
Je kunt ook je code hier neerzetten, maar bij 'n editor is dat mogelijk nogal veel.

Op de volgende site kun je code 'n paar dagen neerzetten, zodat anderen er naar kunnen kijken:
http://www.webdevout.net/test/

Ik ben nu aan de slag met Webplus en tot nu toe werkt alles nog.
De hyperlink werkt, en de pagina blijft zoals het moet zijn.
Ik heb alleen een foto en die word wat onduidelijk, daar moet ik nog even naar kijken.
Ik hoop dat dat ook lukt.
Maar wat bedoel je met de hand corrigeren?. Dat doe ik altijd al.
Ik doe eigenlijk haast niks met codes en ik geloof dat dat hierop ook niet zo hoeft.

Nou ja, hopen en duimen dat het allemaal goed komt. :rolleyes:

Ha, wat leuk. 'n Schoolvoorbeeld van langs elkaar heen praten :)

Ik bedoel met 'met de hand corrigeren' dat je in de echte code duikt, dus zonder editor. En dat je daar dan zelf codes intypt of weghaalt.
Nou, hopen dat 't goed blijft gaan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan