• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hyperlink met automatisch een zoekfunctie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GIJsselstein

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2019
Goedemorgen! Het is nog vroeg maar ik heb een uitdaging - ik heb gezocht naar oplossingen maar ik kan het niet vinden. Misschien is het onmogelijk??

Ik heb werkblad AAA en werkblad BBB. Twee verschillende bestanden.

In werkblad AAA staat in veld A1 een nummer en in B1 een hyperlink om werkblad BBB te openen. In werkblad BBB komt ditzelfde nummer één maal voor.

Graag zou ik in AAA in veld B1 op de hyperlink willen klikken - met als gevolg openen van BBB en automatisch zoeken in BBB naar het nummer zoals staat in A1.

Is dit überhaupt mogelijk? Wie kan me hiermee helpen?

Laatst bewerkt:
Begin eens met het plaatsen van en Excel(voorbeeld)bestand

Begin eens met het plaatsen van en Excel(voorbeeld)bestand

ik wist niet dat een voorbeeld bestand een vereiste was? Volgens mij heb ik mijn vraag heel duidelijk omschreven toch? Maar laat maar zitten. Ik zet de vraag op 'opgelost'. Mag wat mij betreft ook verwijderd worden.

Laatst bewerkt:
Code:
=IFERROR(HYPERLINK("#'BBB'!"&ADDRESS(MAX((A1=BBB!A1:Z300)*ROW(1:300));MAX((A1=BBB!A1:Z300)*COLUMN(A:Z)));"Zoek");"Niet gevonden")

Zou in alle versies moeten werken

Laatst bewerkt:
TS wil niet verder geholpen worden wel de vraag om deze vraag te verwijderen.
Dat doen we niet maar wel op slot gezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan