In een werkblad gebruik ik nu in elk projekt een formule die, obv een celwaarde, een bestaand Worddocument aanroept dmv Hyperlink. Bij FOUT (nl. als het Worddocument niet bestaat) dient een 2e Hyperlink te worden aangeklikt dat een standaard-Worddocument opent. Dit kan vervolgens worden gevuld en opgeslagen met een naam gebaseerd op de bovengenoemde celwaarde. Hierna kan het Worddocument worden opgeroepen dmv de 1e Hyperlink.
Ik zoek eigl 2 wijzigingen:
1) Wijziging in de 1e Hyperlink zodanig dat, als het Worddocument niet bestaat, automatisch het standaard-Worddocument wordt geopend.
2) Dat bijv de cel van de 1e Hyperlink een kleurtje oid. krijgt (bijv dmv voorw.opmaak) als het Worddocument bestaat.
Hierdoor zou de 2e hyperlink kunnen vervallen �n is in 1 oogopslag duidelijk of het Worddocument al is aangemaakt
Voorb. 1e Hyperlink: =HYPERLINK(TEKST.SAMENVOEGEN(DEEL(CEL("bestandsnaam");1;VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))-1);"LBD_Brieven\";$C$12;"_LBD";".doc");"LBD")
Voorb 2e Hyperlink: =HYPERLINK(TEKST.SAMENVOEGEN(DEEL(CEL("bestandsnaam");1;VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))-1);"LBD_Brieven\";"Vcode";"_LBD";".doc");"Standaard]")
(Hierbij is LBD de bewuste brief en Vcode het projektnummer)
Kan iemand mij hierbij helpen aan oplossingen zonder VBA ??
Ik zoek eigl 2 wijzigingen:
1) Wijziging in de 1e Hyperlink zodanig dat, als het Worddocument niet bestaat, automatisch het standaard-Worddocument wordt geopend.
2) Dat bijv de cel van de 1e Hyperlink een kleurtje oid. krijgt (bijv dmv voorw.opmaak) als het Worddocument bestaat.
Hierdoor zou de 2e hyperlink kunnen vervallen �n is in 1 oogopslag duidelijk of het Worddocument al is aangemaakt
Voorb. 1e Hyperlink: =HYPERLINK(TEKST.SAMENVOEGEN(DEEL(CEL("bestandsnaam");1;VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))-1);"LBD_Brieven\";$C$12;"_LBD";".doc");"LBD")
Voorb 2e Hyperlink: =HYPERLINK(TEKST.SAMENVOEGEN(DEEL(CEL("bestandsnaam");1;VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))-1);"LBD_Brieven\";"Vcode";"_LBD";".doc");"Standaard]")
(Hierbij is LBD de bewuste brief en Vcode het projektnummer)
Kan iemand mij hierbij helpen aan oplossingen zonder VBA ??