• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink naar ander tabblad en verbergen van dat tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

kriekos

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2009
Hallo,

Ik heb een stevige uitdaging voor jullie.

Ik heb 2 tabbladen. 1 met cijfers, een ander met een figuur. Ik wil het tabblad met de figuur verbergen (in de balk met tabbladen onderaan) en in het tabblad met de cijfers een hyperlink invoeren naar het tabblad met de figuur zodat dit zichtbaar is, maar terug verborgen wordt zodra men terug op het tabblad met de cijfers klikt. Wanneer ik een hyperlink wil instellen kan ik verwijzen naar 'Een plaats binnen dit document', maar het tabblad met de figuur staat daar nooit tussen.

Ik heb een sterk vereenvoudigd voorbeeld toegevoegd met 2 tabbladen. In het tabblad 'Cijfers' staat een cel met daarin het woord 'figuur'. Deze cel moet een hyperlink worden naar het tabblad 'Figuur', dat verborgen wordt wanneer het niet openstaat.

Is dit mogelijk?

Bijlagen

Het zou zo kunnen.
Als je op het huidige werkblad op cel C2 klikt, verschijnt de sheet met de grafiek.
Selecteer je het werkblad met de getallen, dan wordt de sheet met de grafiek weer verborgen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Bij het openen gaat de koppeling verloren... Bijwerken heeft baat niet.

Kan je er mss ook bijzetten hoe je het doen. Het is slechts een voorbeeld.

Dank bij voorbaat

Ik heb de volgende code geschreven.

Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
Sheets("Figuur").Visible = False
End Sub

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("C2")) Is Nothing Then Sheets("Figuur").Visible = True
Sheets("Figuur").Activate
End Sub

Deze code zet je bij de Visual Basic Editor.
Dit kan je doen door met de rechtermuisknop op de tabblad te klikken en te kiezen voor Programmacode weergeven.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan