• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink naar bestand werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans kooijman

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Hi,
Als ik in Excel 2010 in een bepaalde cel een hyperlink een bestandje op het netwerk
(Server 2008) opsla, dan werkt de hyperlink.

Sla ik echter het Excelbestand op en mail ik dit als bijlage naar een collega, dan
kan hij in het Excelbestand de betreffende hyperlink niet openen. Errormelding: "Het opgegeven
bestand kan niet worden geopend".

Als ik met rechtermuis op Hyperlink bewerken klik in de bewuste cel, dan zie ik ook dat het
padverwijziging naar een file op de lokale schijf staat => Gebruikers => Temporary Internet =>
Content Outlook (dus niet meer naar mijn netwerkschijf).

Weet iemand hoe ik toch een werkende hyperlink in Excel kan doormailen, zodat het
bij de ontvanger nog steeds blijft werken?

Tks,
Frans

Het enige wat ik zo snel kan verzinnen is dat het pad verwijst naar een share ofzo die je collega niet heeft.
=> Gebruikers => Temporary Internet => Content Outlook is de map waarin de bijlage tijdelijk wordt opgeslagen wanneer je een bijlage direct vanuit een mailbericht opend.

Wat gebeurd er wanneer je collega de bijlage eerst opslaat op bijv zijn bureaublad en hem daar vandaan opend ?
Gebruik je een UNC pad zoals \\servernaam\..... in je link of gebruik je de netwerkshare zoals T:\..... ?

Groeten Marcel

Dank Marcel,
Ik heb de netwerkshare gebruikt, maar met een UNC pad lukt het wel.
Opgelost dus !!

Erg veel dank
Frans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan