hyperlink naar internet-filmpje

Als het een vaste tekst is: maak een tekstvak aan, en zet daar de begeleidende tekst in. Ga vervolgens naar de Eigenschappen van dat tekstveld, klik op het tabblad Gebeurtenis, klik in de regel <Bij klikken> en vervolgens op de knop met drie puntjes. Je komt dan in de VBA omgeving waar je de volgende opdracht intypt tussen Sub en End Sub:
Code:
FollowHyperlink(“https://www.facebook.com/watch/?ref=saved&v=315856864383914”)
Daarna kun je de VBA editor weer sluiten. Als je nu het formulier in de Weergave opent (of sluit en opnieuw opent) dan is het tekstvak aanklikbaar, en wordt de standaardbrowser geopend met de pagina. Geen idee of mensen zónder FB de bedoelde pagina ook geheel te zien krijgen overigens. Daar moet je uit kunnen komen :).
 
Antwoord is al gegeven… Bovendien gaat het niet om een veld, maar een tekstlink. Misschien toch iets langer googlen?
 
Antwoord is al gegeven… Bovendien gaat het niet om een veld, maar een tekstlink. Misschien toch iets langer googlen?
Als het een vaste tekst is: maak een tekstvak aan, en zet daar de begeleidende tekst in. Ga vervolgens naar de Eigenschappen van dat tekstveld, klik op het tabblad Gebeurtenis, klik in de regel <Bij klikken> en vervolgens op de knop met drie puntjes. Je komt dan in de VBA omgeving waar je de volgende opdracht intypt tussen Sub en End Sub:
Code:
FollowHyperlink(“https://www.facebook.com/watch/?ref=saved&v=315856864383914”)
Daarna kun je de VBA editor weer sluiten. Als je nu het formulier in de Weergave opent (of sluit en opnieuw opent) dan is het tekstvak aanklikbaar, en wordt de standaardbrowser geopend met de pagina. Geen idee of mensen zónder FB de bedoelde pagina ook geheel te zien krijgen overigens. Daar moet je uit kunnen komen :).
merci Michel, ik probeer een en ander uit
 
Als het een vaste tekst is
Het lijkt me aannemelijker dat er sprake is van een tabel met een (tekst) veld voor de link. En dus in elk record een andere link. In dat geval maak je een gebeurtenis "bij dubbelklikken" op het formulierveld en zet je daar in:
Code:
FollowHyperlink(me.JouwVeld)
Je kunt ook een knop maken met die code eronder.
 
Las je alles wat je zoekt ook via google zou vinden is dit forum uiteindelijk overbodig. Aan antwoorden als dit heb je uiteindelijk niets en niets verplicht je om te antwoorden.
Dank aan Octafish voor de reactie in ga hiermee aan de slag
Gezelligheid druipt ervanaf. Ook de beste wensen, hė?

"Bedankt voor de tip, maar je zat bijna in de buurt!"

Misschien moet ik mijn signature opnieuw editten.
 
Het lijkt me aannemelijker dat er sprake is van een tabel met een (tekst) veld voor de link. En dus in elk record een andere link.
Nog iemand die niet helemaal nuchter uit de jaarwisseling is gekomen :). JP heeft het overduidelijk over een tekst die een hyperlink moet openen. Ik vernmoed zelf iets als een instructiefilmpje o.i.d. Zélf dingen aannemen is in een forum niet bepaald een geweldige aanpak, tenzij je TS en het project heel goed kent. Zo niet: vraag eerst wat TS bedoelt als je de vraag niet snapt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan