• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink naar jpeg bestand opent in Internet Explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Revolutionary

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2009
Goedemorgen,

Ik heb een aantal hyperlinks in een excelbestand die verwijzen naar JPEG bestanden op mijn computer. Als ik op de links klik wordt een JPEG bestand getoond in Internet Explorer, maar eigenlijk wil ik dat het bestand wordt geopend in een programma dat gemaakt is om plaatjes te tonen, zoals Photoviewer of Windows Fotogalerie.

Ik heb al geprobeerd om de JPEG bestanden standaard te laten openen met bijvoorbeeld Windows Fotogalerie, maar toch verandert er niks.

Ligt het aan de hyperlink dat de JPEG bestanden worden geopend in Internet Explorer of ligt het aan de instellingen op mijn computer?

Groeten,
Tim

Dit is een instelling in Excel die je niet kan wijzigen.
Waarschijnlijk bestaat er wel één of andere manier door je Windows Register ergens te wijzigen, maar daar waag ik me niet aan.

Onder de "Webopties" kan je in Excel wel aanduiden welke Internet Explorer versie er gebruikt moet worden.

Ik heb nog wat met dit probleem lopen stoeien en ik kom er net achter dat als ik de voorkeursinstellingen voor het openen van de jpeg bestanden wijzig op mn pc dat het dan wel werkt, maar als ik precies hetzelfde doe op mijn laptop werkt het niet...

Iemand een idee hoe dat kan of heeft iemand misschien een oplossing?

Kijk hier eens of dit werkt:
http://www.excelforum.com/excel-gen...-excel-open-picture-in-internet-explorer.html

Uitleg:
First, create a System Restore point, then Start, Run regedit. Go to HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Office\9.0\Common\Internet and create a new DWORD value named ForceShellExecute. Double-click on this and give it a value of one, then close the Registry editor.

You will probably have other version numbers of Office as Registry keys. I was using Office 2003 and had keys for 8.0, 9.0 and 11.0. Adding the key to 11.0 didn’t work, but adding it to 9.0 caused the hyperlink associations to correspond with the Explorer associations. This should also work for Office 2000 and Office XP.

Bedankt exhelp!:thumb:

Ik ben niet echt een computerexpert, dus ik ga eerst even nader onderzoeken hoe het precies werkt.

Ik zet deze topic op opgelost.

Tim

Vraag over Regedit Excel 2010

Nu heb ik geprobeerd om het via Regedit op te lossen, echter is mijn Regedit anders dan diegene die hierboven beschreven wordt, ik heb namelijk key 14.0 en daar staan de mappen "\Common\Internet" niet achter...:confused:

Weet iemand waar ik moet zoeken in Regedit voor MS 2010? En wat ik daar precies moet aanpassen?

Alvast bedankt!

Tim

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb nog steeds de setting voor office 9, ook al heb ik 2010 geinstalleerd. Nu weet ik niet precies wat je wil bereiken, maar heb je reeds geprobeerd om gewoon de instructies te volgen en de aanpassingen te doen in de 9.0 key?

Toch nog een ideetje voor je vorige vraag over links...
Zou je niet werken via het shell-command?
Met de volgende code open je de jpeg met msPaint.
Misschien werkt het ook wel met iets anders dan msPaint.

Code:
Shell Chr(34) & "C:\Windows\System32\mspaint.exe" & Chr(34) & " " & _
Chr(34) & "c://hier_komt_pad_naar_jpeg" & Chr(34), 1

Als je dit dan koppelt aan het Click- of DoubleClick-event, dan lijkt het wel een link.

Beide topics samengevoegd. Beetje overdreven om daar weer een aparte topic voor te openen. Zo weten de nieuwkomers wat er aan vooraf ging.

@ Wampier: Ik heb geen 9.0, alleen 14.0 en onder deze map staat wel de map "Commen", maar onder die map staat niet de map "Internet"... In de bijlage zit een screenshot van de Regedit op mijn laptop. Wellicht kan iemand daaruit zien in welke map ik moet zitten... Snapshot regedit.jpg

@ paulva: Dat zou misschien een optie zijn als het via Regedit niet lukt, maar het is in mijn situatie niet echt praktisch, want het excelbestand wordt gebruikt op verschillende pc's door verschillende mensen en de VBA code verwijst naar een bepaalde bestandslocatie en die is op alle pc's weer anders...

@ huijb: De reden dat ik een nieuw topic had gemaakt was om de aandacht van de helpers te trekken die verstand hebben van Regedit. Uit de titel van mn eerste topic kon je niet direct afleiden dat het om Regedit zou gaan, dus ik dacht laat ik een nieuwe maken... Maar zo is het ook prima:)

Mvg,
Tim

Ik begrijp je even niet, Revolutionary. Ik dacht dat de link ook in het excel-blad zelf zat.
Die kan je toch uitlezen met cells(1,1).value of target.value (doubleclick-event), niet?
Of gaat het over het programma (msPaint in dit geval)?
Dat kan je toch oplossen met on error resume next, en dan vervolgens met
C:\WINNT\system32
C:\Windows\System32
testen waar het programma staat. Als vba het niet vindt, zoekt hij verder op de andere locatie.

Beste Paulva,

Ik ben niet echt een expert in VBA, dus hoe ik een vba-code moet opzetten met een double-click event weet ik op dit moment nog niet, daar ga ik me in verdiepen als het niet lukt via de Regedit;)

Ja inderdaad bedoelde ik het programma waarmee het geopend moet worden, maar dankzij jou weet ik nu dat je dat kan oplossen via een On Error Resume Next code:) Het is daarnaast ook nog maar de vraag of de code ook werkt op het programma Photoviewer.. maar goed, alles op zn tijd.

Bedankt in ieder geval!:thumb:

Tim

Goedemorgen helpers,

Ik worstel nog steeds met hetzelfde probleem... Weet iemand waar ik moet zoeken in mijn Regedit? Ik mn post van 11 november zit een screenshot van hoe de Regedit er bij mij uit ziet.

Alvast bedankt!

Tim

Ik heb het probleem uiteindelijk opgelost met behulp van de code van Paulva:)

Ik zet de status op opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan