• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink naar pdf of word zichtbaar maken in werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn1964

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2020
Hey,

In een sheet met verschuilende routes welke door gebruikers geselecteerd worden genereerd deze een overzicht van een aantal route punten.
Bij deze routes behoren pdf of word bestanden zie het gehele overzicht geven.
Ik zou graag deze overzichten zichtbaar hebben in het zelfde werkblad. Bv naast het huidige formulier.
Ben al bezig geweest met hyperlink en deze werken maar moeten nog wel aangeklikt worden en openen dan in word of adobe.
Zou graag het klikken overslaan en het bestand alleen zichtbaar maken in een cel of als object naast het formulier.

Ik hoor wel of hier een oplossing voor is.

Martijn

Ik snap niet wat je wilt. Wat is 'een route met route punten'? Een pad naar een bestand? Wil je die paden zien in je werkblad? Doe er eens een voorbeeldje bij, dat maakt e.e.a. wellicht wat duidelijker.

als ik je goed begrijp kan je het eventueel met opmerkingen doen.
voeg een opmerking toe
rechts klik op opmerking en selecteer opmerking opmaak
tabje:kleur en lijnen > kleur > opvuleffecten
tabje: afbeelding

Ik snap het nog steeds niet, maar het gaat blijkbaar daadwerkelijk om reisbare routes :). Ik zie een plaatje met daarop (inderdaad) een aantal routepunten. Maar dat plaatje heeft geen enkele relatie tot welke cel dan ook, dus dit:
Bij deze routes behoren pdf of word bestanden zie het gehele overzicht geven. Ik zou graag deze overzichten zichtbaar hebben in het zelfde werkblad. Bv naast het huidige formulier.
snap ik echt niet. Je kunt makkelijk bestanden als hyperlink in het formulier ernaast zetten (kan makkelijk met één formule: =HYPERLINK(VERT.ZOEKEN(A3;Blad2!A2:B5;2)) maar daar houdt het wel mee op. Je kunt het plaatje als hyperlink gebruiken, maar dat is éénmalig. Wil je meer 'aanklikpunten', dan moet je dat simuleren door onzichtbare, maar aanklikbare objecten bovenop je plaatje te zetten. Dan lijkt het alsof je een punt op je plaatje aanklikt, maar feitelijk klik je dus op andere objecten. Verder lijkt er mij niet zoveel mis te zijn met het klikken op een hyperlink om een document te openen. Je kunt de inhoud van die documenten immers niet in je werkblad zetten, dus wat wil je dan? Wat je ook doet, je moet ergens op klikken!

Probeer deze eens (achter werkblad 1 in de VBA editor), als je de keuzelijst in A3 aanpast zal de code gaan werken.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
 If Target.Address(0, 0) = "A3" And Target.Count = 1 Then
   With ThisWorkbook.Sheets(1).OLEObjects
    .Delete
    .Add , Range("B3")
    .Left = Range("C1").Left
    .Width = Range("C1:G1").Width
    .Top = Range("A3").Top
   End With
 End If
End Sub

Laatst bewerkt:
Status