• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink naar resultaat van vert.zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

leeuwin

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2004
Op blad1 zoek ik dmv vert.zoeken gegevens op van blad2
Nu zou ik graag een hyperlink willen plaatsen zodat ik door middel van een muisklik op blad1 naar de cel op blad2 ga met het gevonden resultaat zodat ik die daar kan aanpassen.

Ik heb de volgende formule geprobeerd : =hyperlink(vert.zoeken(k3;Projecten;28;0)) maar dan krijg ik de melding dat het opgegeven bestand niet kan worden geopend. (projecten is de naam van het celbereik op blad2)

Of is er een andere oplossing om gegevens aan te passen die op blad1 worden weer gegeven dmv formule vert.zoeken waarbij de originele gegevens op blad2 staan ?

Laatst bewerkt:
Tja, er zijn verschillende mogelijkheden.
In bijgevoegd bestand zit in cel A1 een lijst van projectnummers.
Deze lijst kan je aanvullen en uitbreiden.
Door een nummer te kiezen wordt uit het 2e werkblad de inhoud van de naastgelegen cel getoond.
Pas je die aan dan wordt de nieuwe waarde ook in het 2e werkblad aangepast.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Beste Roncancio.
Dank je voor je reactie. Dit zou op zich een goede oplossing zijn.
Helaas ben ik niet bekend met Visual Basic dus weet ik niet hoe ik dit in mijn eigen bestand kan toepassen.
Ik weet niet of het eenvoudig is uit te leggen ?

Een kwestie van je bestand bijsluiten zonder gevoelige informatie.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Het licht iets gecompliceerder, want dan zou ik dit op meerdere plaatsen in het bestand willen toepassen. Ik wil je niet met te veel werk opzadelen.
Is het eventueel ook mogelijk d.m.v. een formule ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan