hyperlink naar sjablonen

• Onderwerp starter Onderwerp starter nuzn
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

nuzn

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2005
hallo
ik probeer een aantal hyperlinks naar sjablonen in te voegen in een word-document
op zich is dat geen probleem (ctrl+alt+H of via menu invoegen), maar als je in het document op de hyperlink klikt, opent het sjabloon zich in plaats van een document gebaseerd op het sjabloon
het is natuurlijk de bedoeling dat het sjabloon niet verandert en dat er een nieuw document wordt aangemaakt
is daar een oplossing voor?
alvast bedankt
nuzn

even wat werk

voorstel voor oplossing:
1. kies Extra => macro ==> macro's ==> vul hier en naam in (zonder spaties) en klik op de knop "maken" (onderaan beslis je of hij specifiek bij je document hoort of overal)
2. typ tussen sub ... en end sub deze code

Documents.Add Template:= "naam en plaats van de template" , NewTemplate:=False, DocumentType:=0

voorbeeld:

Documents.Add Template:= "C:\modelbrief.dot" , NewTemplate:=False, DocumentType:=0
ActiveWindow.Close

3. sluit visual basic for applications
4. in word kies je invoegen veld en zoek "macrobutton"
5. klik hierop en klik dan in dit venster op de knop opties
6. zoek hier in de lijst je macro en voeg hem met de knop toe
7. typ en spatie en een naam voor de gebuiker (zonder spaties)
7. OK en nog eens OK

als je nu dubbelklikt op de naam voor de gebruiker ...

Hai, :D

In combinatie met de oplossing van Ilse kun je ook de hyperlink volgen met één klik:

Ook in de Visual Basics Editor dubbelklik op ThisDocument:
en plak deze code:
Code:
Private Sub Document_Close()
    Options.ButtonFieldClicks = 2
End Sub

Private Sub Document_Open()
    Options.ButtonFieldClicks = 1
End Sub

Succes! :thumb:

bedankt

ilse en joost

bedankt! het werkt!
het is inderdaad even wat werk, maar het probleem is toch opgelost

ik kan helemaal niet overweg met VB, maar het is natuurlijk makkelijk als jullie het mij aanleveren op een schoteltje ...

alleen lukt het voorstel van joost niet - er verandert niets (of ik je code nu invoer of niet, ik moet dubbelklikken)

nuzn

Graag gedaan!
Er is of iets misgegaan met de plaatsing van de code (of het is een sjabloon)....

Versie-probleem kan het ook zijn..welke Word-versie gebruik jij?

Probeer het testdocument even uit welke bij mij prima werkt..

See Yah! :thumb:

Bijlagen

ik gebruik word 2002 en nu werkt het wel
nogmaals bedankt

nuzn

hyperlink naar exceldocument

dag ilse en joost

ik ben er terug met een nieuw vraagje
alles wat jullie aangaven lukt (al moet ik er bij zeggen dat met wat joost doorgaf het de ene keer wel lukt met 1 muisklik en de andere keer niet)

mijn volgend probleem is nu dat, wanneer ik naar een sjabloon van excel verwijs (.xlt), het nieuwe document zich niet in excel, maar in word opent

daadoor krijg ik iets in de aard van
ÐÏ à¡± á > þÿ ¾ þÿÿÿ r ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ enzovoort)

is daar een oplossing voor?

alvast bedankt
nuzn

hier is't

een mogelijke oplossing

Sub NaarExcel()
Dim MyXL As Object
Dim ExcelWasNotRunning As Boolean
On Error Resume Next
Set MyXL = CreateObject("Excel.Application")
MyXL.Application.Visible = True

MyXL.Workbooks.Add Template:="C:\test.xlt"

End Sub

let op; als je vanuit word nog meer acties / bewerkingen wilt doen in excel heb je de excel verwijzing nodig. Klik hiervoor in de vba van je word bij extra ==> verwijzingen en vink microsoft excel ... aan

veel succes

ongelooflijk

ilse

opnieuw bedankt: het werkt zoals het zou moeten!
alleen begrijp ik je opmerking (die je zette bij let op) niet
waar moet ik iets aanvinken?

nuzn

Dat mijn code bij jou de ene keer wel werkt en de andere keer niet kan ik niet vatten. (Is dat ook bij mijn testdocje wat ik heb geplaatst???)

Ik gebruik die code heel vaak en ken daar geen problemen mee....
waar moet ik iets aanvinken?
Je hoeft nergens iets aan te vinken om meer of minder werking van de code te krijgen..

De opmerking (waarover jou vraag gaat) van Ilse is niet helemaal juist en in jou geval ook niet nodig.

De code welke zij gaf is Late Binding dwz dat je geen Interne verwijzing binnen de Editor hoeft te maken om te kunnen automatiseren tussen Applicaties (objecten)

In Late binding worden de Objecten in de code aangemaakt en zijn ze derhalve niet versie gevoelig wat Early Binding (Dus verwijzing maken) wel is...

Met of zonder verwijzing in de VBE kun je net zoveel qua acties/bewerkingen. Het is alleen zo dat Early Binding eenvoudiger is omdat Intellisense dan werkt...(tevens is het sneller bij héle zware code)

Succes! :thumb:

concreet...

Voor de opgegeven code dien je (zoals vermeld) niets aan te vinken.

Indien je schrijft dat de code (niet helemaal) juist is, kan je dan concreter zijn ? de volledig juiste? (rekening houdend met verschillende Word versies)

lost ...

you lost me there ...
maar ... zolang het maar werkt en blijft werken is het voor mij goed en kan ik verder
nogmaals bedankt

nuzn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan