• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink onder een knop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord2011

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Beste mensen,

Ik gebruik nu deze link om bepaalde PDF doc. te openen. =HYPERLINK("C:\Factuur\"&F3&".pdf")
Mijn vraag is, is het mogelijk om deze link onder een knop te toevoegen, dan zie ik deze link niet in mijn Excel blad.
Of dient de link ander beschrijven worden?

Ik opzoek naar een code VBA

Alvast bedankt

Mv/Gr

Beste mensen,

Ik gebruik nu deze link om bepaalde PDF doc. te openen. =HYPERLINK("C:\Factuur\"&F3&".pdf")
Mijn vraag is, is het mogelijk om deze link onder een knop te toevoegen, dan zie ik deze link niet in mijn Excel blad.
Of dient de link ander beschrijven worden?

Ik opzoek naar een code VBA

Alvast bedankt

Mv/Gr

Soms ook eens zoeken via de optie rechtsboven dan kom je dit hier zeker tegen ;)

Gebruik hiervoor de FollowHyperlink-methode aangezien Acrobat zich moeilijk laat hanteren in VBA
Of met de Shell-functie

Mvg

Rudi

Laatst bewerkt:
Ik heb wel deze code geschreven en het werk om het map Factuur te openen waarin de PDF doc staan. Maar ik wil niet dat het map geopend maar direct het PDF doc.

Hierbij vraag ik om hulp voor de twee onderstaande formule te combineren tot een goede resultaat.

Code A open het map Factuur
Code B als ik er op klik open de pdf doc

(A) ThisWorkbook.FollowHyperlink Address:="C:\Factuur\"

(B) =HYPERLINK("C:\Factuur\"&F3&".pdf")

Alvast bedank

Mv/Gr

Zo moeilijk was deze ook weer niet, hé :rolleyes:

Code:
Sub PDFLink()
    myPDF = "C:\Factuur\" & [F3].Value & ".pdf"
    ActiveWorkbook.FollowHyperlink myPDF, , True
End Sub