• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink op basis van gegevens in cel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvandervliet

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2006
Berichten
234
Hallo allemaal,

in cel A1 heb ik bijvoorbeeld de tekst test.xls staan. De test.xls staat in dezelfde map als de werkblad vanwaar ik uit werk.

Alleen wil ik dat het naar een andere cel gekopieerd word en een hyperlink van gemaakt wordt.

Cel A1 verandert steeds, dus vandaar.

alvast hartelijk dank!
 
Dit?
Code:
=HYPERLINK(A1;"test")
 
HSV,

Dank voor je input, maar dat bedoelde ik niet. In A1 wordt automatisch een naam gegenereerd op basis van gegevens die elders in het werkblad word ingevoerd. Is nog geen hyperlink. Als de werkblad opgeslagen wordt op als in A1 gegenereerde naam bijvoorbeeld Jan-Jansen-01-06-2020.xls wordt dat opgeslagen onder die naam. Alleen wil ik in een ander werkblad dat die naam van A1 gekopieerd wordt naar een cel en gelijk een hyperlink van gemaakt wordt. Dat opslaan als en kopiëren is gelukt, alleen hyperlink lukt niet.
 
Volgens mij heb je dan precies nodig wat HSV laat zien.
Je moet dan alleen de naam van het blad nog meegeven:
PHP:
=HYPERLINK(Blad1!A1;"test")
 
Rommel hier eens wat mee.
Code:
Sub hsv()
With ThisWorkbook
   .SaveCopyAs .Path & "\" & .Sheets(1).Range("a1").Value
   .Sheets(2).Hyperlinks.Add .Sheets(2).Range("a1"), .Path & "\" & .Sheets(1).Range("a1").Value
End With
End Sub

In dit voorbeeld wordt een savecopyAs gedaan met de naam van blad1A1.
In blad2A1 komt de hyperlink naar de copy toe.
 
HSV super bedankt!

Je laatste post werkt. Alleen nog een klein dingetje, .Sheets("Facturen").Range("G3") vervangen door .Sheets(2).ActiveCell of geselecteerde cel te vervangen?

Heb het geprobeerd maar geeft met ActiveCell "fout 9 het subscript valt buiten het bereik" aan.

Het gaat mij om dat het in de geselecteerde cel geplaatst wordt.

Code:
Sheets("Facturen").Select
    Range("G1").Select
    Selection.End(xlDown).Select
    ActiveCell.Offset(1, 0).Select
   With ThisWorkbook
   .Sheets("Facturen").Hyperlinks.Add .Sheets("Facturen").Range("G3"), .Path & "\" & .Sheets("Factuur").Range("m3").Value
End With
 
Code:
Sub hsv()
Dim Wb As Workbook
Set Wb = ThisWorkbook
 With Sheets(2).Cells(Rows.Count, 7).End(xlUp)
   Wb.SaveCopyAs Wb.Path & "\" & Sheets("factuur").Range("m3").Value & ".xlsb"
   .Offset(1).Hyperlinks.Add .Offset(1), Wb.Path & "\" & Sheets("Factuur").Range("m3").Value & ".xlsb", "", , Sheets("factuur").Range("m3").Value
 End With
End Sub
 
Mooi,

mag de .offset(1) voor hyperlink.add nog verwijderd worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan