Hyperlink op sleutel ID

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bwana

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2007
Berichten
7
Ha,

Ik heb een database met hieraan gekoppeld een formulier om nieuwe gegevens in te kunnen voeren. Tevens heb ik een formulier met een gegevensblad lay out dat een overzicht geeft van de ingevoerde data. In de eerste kolom staat [ID] wat de sleutel is van het bestand en autonummer. Nu wil ik van deze ID een link maken naar het formulier. Dat wil zeggen dat als er op het ID nummer geklikt wordt, het invul formulier te voorschijn moet komen om eventueel gegevens aan te kunnen vullen. Mooi zou zijn als dit eveneens werkt voor (nieuw) wat standaard onder de laatste ID staat.

Bedankt,

Bwana
 
Ik begrijp de vraag niet helemaal goed; zoals je het uitlegt maak ik ervan dat je een db hebt met een tabel, en op basis van die tabel twee formulieren: één enkelvoudig om in te voeren, en een formulier in gegevensbladweergave om alle ingevoerde records te kunnen bekijken.
Klopt dit?
Als dat zo is, kun je het vrij simpel oplossen, met een kleine tussenstap. Je kunt bijvoorbeeld een knop maken m.b.v. de Wizard, en die als functie meegeven dat hij een formulier opent met specifieke gegevens, nameljk het huidige record.
Je wilt uiteindelijk die knop niet gebruiken, maar de code die wordt aangemaakt door de wizard kun je vrij probleemloost gebruiken bij een <Bij Klikken> gebeurtenis van het ID veld.
Zelf gebruik ik dit soort constructies ook wel, maar ik laat dan bij voorkeur de knop staan; ik maak hem vrij klein, en zet hem in de detailsectie achteraan, zodat elk record een eigen knop krijgt. De gebruiker krijgt dan automatisch het juiste record als hij op de knop drukt.

Michel
 
Zelf gebruik ik dit soort constructies ook wel, maar ik laat dan bij voorkeur de knop staan

Dan doe je dat zeker in een doorlopend formulier. Of is er een manier om knoppen te maken op een gegevensblad?
 
Hoi Michel,
Dank voor de snelle reactie.
Ik begrijp de vraag niet helemaal goed; zoals je het uitlegt maak ik ervan dat je een db hebt met een tabel, en op basis van die tabel twee formulieren: één enkelvoudig om in te voeren, en een formulier in gegevensbladweergave om alle ingevoerde records te kunnen bekijken.
Klopt dit?

Mijn excuses dat de vraag niet geheel duidelijk was, maar je interpretatie klopt inderdaad. Het enige was ik nog miste was de 'hyperlink layout'. Na even zoeken kwam ik in het eigenschappen venster bij opmaak 'Is hyperlink' tegen. Na deze aan gezet te hebben zijn de ID's nu blauw en onderstreept. Probleem opgelost dus!
Dank.
 
@Charles
Doe ik inderdaad op een doorlopend formulier. Ik maak eigenlijk nooit subformulieren in gegevensbladweergave, ik zie daar eigenlijk geen voordelen in.

@Bwana
Prima dat je het zo hebt opgelost!

Michel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan