hyperlink vanuit inhoudsopgave

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
1.087
wat is de beste manier om vanuit word 2007 de inhoudsopgave aan te passen waardoor je gewoon op de pagine in de inhoudsopgave kunt klikken om op de juiste pagina te komen.
 
Ik denk dat dit is wat je bedoelt?
Wat ik altijd doe is het stuk tekst markeren en dan een bladwijzer toevoegen.
 
heb het even getest maar dat is volgens niet precies hetzelfde.ik heb namelijk een bladwijzer(bookmark) aangemaakt door een naam te slelecteren.wil ik naar die naam toegaan,dan moet ik het bladwijzer menutje openen,toch??
wat ik eigenlijk zoek is een mogelijk om wanneer ik bijv. in de inhpudsopgave op h1 klik,ik automatisch naar hoofdstuk 1 gebracht word.ik zie eigenlijk niet hoe ik dat met een bladwijzer kan doen.
 
Je selecteerd bv de eerste letter op blz 4, maak van dat een bladwijzer.
Selecteer in de opgave het stuk tekst en kies voor hyperlink. In dat menu zie je ook bladwijzer te staan.
Verwijs die link naar de bladwijzer.

Als je nu in de opgave op de hyperlink klikt gaat ie naar de gemaakte bladwijzer.
 
volgens de officiele manier moet je elke kop van een pagina die jij in je inhoudsopgave wil een bepaalde opmaak geven. als je dan inhoudsopgave genereren doet. dan maakt hij voor jouw een inhoudsopgave met de koppen die jij een opmaak had gegeven. staat alles netjes onder elkaar met blz. nummer erachter en als je er op klikt ga je ernaartoe.

word help intype: inhoudsopgave (genereren)

ik zit nu achter een pc die geen office 2007 heeft en ik weet het nie uit me hoofd.
in 2003 is het invoegen>verwijzing>index en inhoudsopgave
 
Laatst bewerkt:
Referenties, in de groep Inhoudsopgave, op Inhoudsopgave

of

references-table of contents...,

maar dat werkt alleen met ctr+click(netzoals in de oude situatie).

of werkt het altijd emt ctrl klik en werkt het niet door gewoon 1 keer op de pagina nummer of tekst in de inhoudsopgave te klikken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan