• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink verwijzingen veranderen ongevraagd in gedeeld Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

hardprint

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2008
Naamloos.pngBeste,

Op mijn werk wordt onze offertelijst in Excel bijgehouden. Er werken meerdere mensen in dit excel bestand, aangezien het op de gedeelde map staat (uiteraard niet tegelijk, dat kan niet)
De gegevens worden ingevoerd na het ontvangen van een aanvraag en wanneer een bepaalde offerte uiteindelijk klaar is, wordt er een hyperlink van de offerte in PDF toegevoegd aan dit excel bestand.
Deze PDF offertes staan meestal op een gedeelde map op de server, een enkele keer ergens anders.

We hebben het echter al een aantal keer het probleem gehad dat de verwijzing van die hyperlinken ongevraagd veranderd.
We krijgen dan een melding (zie bijlage). Als ik in deze melding op 'ja' klik, geeft hij aan dat het "opgegeven bestand niet kan worden geopend".

Heeft iemand enig idee hoe het kan dat deze verwijzingen veranderen, en wat ik hier aan kan doen??

We hebben al een aantal keer alle hyperlinken er opnieuw in gezet maar met 350 hyperlinken is dat iets wat ik liever niet al te vaak doe :(

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
William

Bekijk bijlage 168779

Laatst bewerkt:
De bijlage is bij mij niet te openen.
Foute hyperlink denk ik;)

Het is daarom lastig om te bedenken wat er aan de hand is.
Kan het mogelijk zijn dat bepaalde gebruikers niet geautoriseerd zijn voor een van de mappen waar de pdf's in opgeslagen zijn?

Overigens is een excel bestand, onder bepaalde voorwaarden, als gedeelde map in te stellen en wel degelijk door meerdere gebruikers bewerkbaar. informatie
mvg Leo

Oke, deze PNG deed het wel.
Ik dacht dat de bijlage, onderaan, met nummer het bestand zelf was, dat is dus blijkbaar niet het geval.
Dat zou mogelijk wel meer duidelijkheid geven
Als ik naar het pad verwijst dit naar de lokale map van een gebruiker.
Wordt de koppeling naar de PDF hard ingevoerd, b.v via menu hyperlink invoegen, of via een gekoppelde cel o.i.d.?

Helaas kan ik niet het bestand zelf online zitten; het is onze offertelijst..

De hyperlinken worden ingevoegd via menu-hyperlink invoegen-gedeelde map-offertes pdf

Hij lijkt inderdaad te verwijzen naar de lokale map van een collega van me. Dat is bijzonder, want de hyperlinken die we invoegen verwijzen naar de offertes op de gedeelde map. Echter gebeurt er op een bepaald moment dus iets waardoor al deze verwijzingen veranderen....

Ben heel benieuwd of iemand hier een verklaring voor heeft!

Bedankt alvast!

Laatst bewerkt:
Hoe is dan wel de juiste (gedepersonaliseerde)hyperlink naar de pdf de gedeelde map?

Beste Leofact,

in de bijlage een afbeeling van de map (map = ''hyperlinken OFFERTELIJST2012'').
Hier verwezen de hyperlinken dus ook naartoe..

Ik hoor graag van je!

Bedankt.

Naamloos2.jpgNaamloos2.jpg

Gezien het pad lijkt het wel of dit na een autorestore actie nadat Excel met het bestand gecrashed was.
Zou dit het geval kunnen zijn?

Het probleem ordt vaker gesignaleerd en dan helpt soms het volgende:

Ga naar de tab Bestand > Info > Eigenschappen > klik op alle eigenschappen en vul vervolgens bij hyperlinkbasis het exacte pad in naar de gewenste map.

mvg Leo

Beste Leo,

Bedankt voor je reactie!
Dit zou inderdaad het probleem wel eens kunnen veroorzaken.

Helaas is mij niet helemaal duidelijk hoe ''tab Bestand > Info > Eigenschappen > klik op alle eigenschappen en vul vervolgens bij hyperlinkbasis het exacte pad in naar de gewenste map'' toepas.
Zou je dit misschien wat specifieker uit kunnen leggen?

Alvast bedankt!

Mvg,
William

Ik ben, w.s. onterecht, uitgegaan van excel 2010,
Voor 2007 is dit te vinden via office knop > voorbereiden > eigenschappen > dropdown pijlte bij bestandseigenschappen > Geavanceerde eigenschappen en in dit venster bij samenvatting > de hyperlink basis invullen.(vrij vertaald uit t engels)
Excel 2003 heeft een zelfde venster.
Welke versie gaat het hier over?
Ook is het een overweing om autorestore uit te zetten of de opslagmap te wijzigen naar de map van de PDF's

Mvg Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan