• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjack61

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2012
Ik wil graag een bestands locatie via e-mail verzenden met een knop in excel. Ik heb onderstaande code gevonden, deze werkt echter niet, onderstaande gedeelte wordt geel:

xStrBody = "Hi there:" & "<br>" _
& "Please click " & "<a href="/"C:/Voorbeeld map/Test.xls"">Here</a> to open the page" & "<br>" _
& "Thank you."

Code:
Sub EmailHyperlink()
'updated by Extendoffice 20190815
Dim xOtl As Object
Dim xOtlMail As Object
Dim xStrBody As String
              & "Please click " & "<a href="/"C:/Voorbeeld map/Test.xls"">Here</a> to open the page" & "<br>" _
              & "Thank you."
    On Error Resume Next
    Set xOtl = CreateObject("Outlook.Application")
    Set xOtlMail = xOtl.CreateItem(olMailItem)
    With xOtlMail
        .To = "Email Address"
        .CC = "Email Address "
        .BCC = " Email Address "
        .Subject = "Subject line"
        .HTMLBody = .HTMLBody & xStrBody
        .Display
    End With
    Set xOtl = Nothing
    Set xOtlMail = Nothing
End Sub

Laatst bewerkt:
Hyperlink (getest met office2007nl)
Code:
                & "Please click " & "<a href=" [COLOR=#ff0000]& ""[/COLOR]"http://www.extendoffice.com"">Here</a> to open the page" & "<br>" _
                & "Thank you."

Laatst bewerkt:
File (getest met office2007nl)
Code:
              & "Please click " & "<a href="[COLOR=#ff0000] &  ""[/COLOR]"C:/Voorbeeld map/Test.xls"">Here</a> to open the page" & "<br>" _
              & "Thank you."

Laatst bewerkt:
Je kunt ook een locatie delen(via mail) met de ingebouwde Hyperlink functie

Code:
=HYPERLINK("mailto:"&A3&"?subject=test&body=testbody%0AFile:  <File://C:\Users\xxx\xxx\file.pdf>";"Mail")

Hyperlink versturen

Hey, thanks alphamax, werkt perfect. Maar ik zou graag hebben dat de gebruiker zelf een link kan toevoegen. Ik gebruik een aparte pagina om mails in te zetten (dropmails) ik heb er een voorbeeldfile bij gestoken met jou code. Kan je .to , .CC, . Subject en .body linken in de code? Dus als ik dan de link plaats in "mailtekst" zou je die moeten kunnen versturen. Bedankt alvast.

Bijlagen

Hier alvast een begin.
Code:
.To = Worksheets("dropmails").Range("E19").Value
Eerlijk gezegd staan er op dit forum, honderden voorbeeld om te mailen met excel, dus even zoeken en je zult vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan