• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink via formule uit onderliggend werkblad halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpvangils

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2010
Berichten
9
hallo helpers

voor mijn hobby ben ik crewlid bij een ballonfirma, wat in houd dat ik help met het oplaten van en volgen van heteluchtballonnen,
nu wilde ik een overzicht maken van de crewacties waar ik bij ben geweest.

ik heb een bestand gemaakt waarin ik verschillende werkbladen heb aangemaakt met de verschillende ballonnen en een overzichtsblad waarop ik de crewacties noteer. ik heb via hulpkolomen en de als formule al voor elkaar gekregen dat hij dan het type uit de tabbladen haalt.

nu wil ik ook graag een link naar de afbeeldingen van de ballon er bij hebben, maar als ik op het ballon blad de hyperlink plaats en via een formule naar het hoofdblad haal dan is het geen hyperlink meer, is het mogelijk om te zorgen dat het toch een hyperlink blijft

in de bijlage staat het bestand waar ik nu mee werk, het is de bedoeling dat de link in cel k op het blad crewacties komt te staan

ik gebruik excel 2002/2003

alvast bedankt voor de moeite
 

Bijlagen

  • Crew logboek 1.rar
    52,1 KB · Weergaven: 45
De functie Hyperlink gaat je hierbij helpen....
Code:
[English]	=IF(M2>0;HYPERLINK(M2);" ")

[Dutch] 	=ALS(M2>0;HYPERLINK(M2);" ")
(cel K2 en verder...)

Groet, Leo
 
als ik die formule in cel k2 plak dan maakt hij er nog geen hyperlink van
 
als ik die formule in cel k2 plak dan maakt hij er nog geen hyperlink van

Echt wel! Door de functie ziet het er niet zo uit als je gewend bent (blauwe letters en onderstreept), maar het werkt echt. Klik d'r maar 'ns op.

Groet, Leo
 
hoi Leo

bedankt, hij doet het inderdaad wel, de vorige keer klikte ik er ook op en toe deed hij het niet, zal de formule wel verkeerd geknipt hebben

bedankt voor je hulp

jack
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan