Hyperlink werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

fwalraven

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2006
Ik heb diverse tabellen met in de hyperlink PHP.
Deze hyperlinks werken in de ene tabel wel en in de andere niet.
In de bijlage heb ik 2 exact dezelfde hyperlinks bij gevoegd.
De een werkt wel door er op te klikken en de andere niet.

Hoe kan dit?

Frans

Bijlagen

Veld1 heb je gedefinieerd als "korte tekst", dat werkt dus logischerwijs niet.
Veld10 heb je gedefinieerd als hyperlink, datv werkt dus logischerwijs wel.

Tardis

Tekst vind ik de beste optie; vermijd het type Hyperlink als het even kan. Je kunt op een formulier (sowieso werk je natuurlijk nooit rechtstreeks in tabellen) daar een actie aan hangen.

Bijlagen

Als je een oplossing hebt, zoals een hyperlink, waar je op een eenvoudige manier kan mee werken zonder enige programmatie, zie ik niet echt het nut van een meer complexe werkwijze waarvoor je VBA nodig hebt.

@NoellaG,

Dat is mij ook niet duidelijk.

Ik vraag me alleen af als ik op de hyperlink in veld 10 van record 1 klik er niets gebeurd.
Klik op exact dezelfde hyperlink in veld 10 van record 2 dan kom ik wel op de desbetreffende pagina.

Zie bijlage.

Bijlagen

• Hyperlink.jpg
    Hyperlink.jpg
    239 KB · Weergaven: 46
Klik met de rechtermuisknop op de hyperlink -> kies edit hyperlink. Dan zie je dat voor één of andere reden de hyperlink in het eerste record naar een leeg e-mail adres verwijst. de tweede hyperlink verwijst correct naar een bestaand bestand of web pagina.

Dat is mij ook niet duidelijk.
Hyperlinkvelden zijn nogal onhandig in het gebruik; zet er maar eens een e-mail adres in. Tekstvelden zijn veel makkelijker in te vullen en te onderhouden. Daarnaast kun je met VBA foutieve invoer afvangen, zodat je er zeker van bent dat de syntaxis klopt van de ingevoerde tekst. Verder is een gewoon tekstveld veel beter te exporteren.

Ik heb nog nooit een hyperlinkveld gebruikt in een database, en ben dat ook echt niet van plan. Toch heeft nog nooit een gebruiker daar ook maar iets van gemerkt, of nadelen van ondervonden. Mij lijkt de stabiliteit van een systeem een stuk belangrijker dan kortstondig gebruikersgemak.

Jouw laatste probleem bijvoorbeeld zou bij mij niet voor kunnen komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan