hyperlink wildcard

• Onderwerp starter Onderwerp starter feint
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

feint

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
Hallo allemaal,

Ik ben aan het proberen een cms te bouwen en nu loop ik tegen een punt aan waar ik niet zeker weet hoe ik eruit moet komen.

Ik heb bij mijn index.php al voor een lange tijd GET gebruikt om pagina's te includen:
PHP:
// check what page is beiing requested. Inlcude the file
// if no page is requested, automatically include home.php
if(!isset($_GET['p'])){
    include "home.php";}
if($_GET['p'] == "home") {include "home.php"; }
en zo gaat dat voor elke pagina.

Nu het probleem.

In mijn CMS systeem heb ik een pagina die alle posts in een lijst weergeeft de volgende code:

PHP:
<table>
  <tr>
    <th scope="col">aangemaakt op</th>
    <th scope="col">Titel</th>
    <th>&nbsp;</th>
    <th>&nbsp;</th>
  </tr>
  <?php foreach ($conn->query($sql) as $row) { ?>
  <tr>
    <td><?php echo $row['created']; ?></td>
    <td><?php echo $row['title']; ?></td>
    <td><a href="index.php?p=cms?update?article_id=<?php echo $row['article_id']; ?>">EDIT</a></td>
    <td><a href="index.php?p=cms?delete?article_id=<?php echo $row['article_id']; ?>">DELETE</a></td>
  </tr>
  <?php } ?>
</table>

Zoals je ziet stuurt hij de waarde van article_id door naar de update pagina waar ik hem kan aanpassen, maar dit werkt niet omdat cms?update?article_id=nummer niet in de index wordt opgenomen.

Nu is mijn vraag, kan ik in mijn index.php een wildcard meegeven die dit wel laad?
en zo niet, hoe zou ik dan de waarde kunnen doorsturen naar de pagina?

het is misschien eenvoudig of totaal niet mogelijk, maar ik ben nog niet zo lang met php bezig :)

Ik snap niet precies wat je bedoelt, maar alleen bij de eerste GET-parameter gebruik je een vraagteken. Voor alle volgende gebruik je het ampersandje ('&'). Dus: index.php?p=cms&action=update&article_id=100

Dat is puur de manier hoe ik mijn bestanden laad, niet zozeer hoe de browser de get regelt.
Het enige wat mijn code toevoegd aan mijn url is ?article_id=nummer
Alles daarvoor is zelf opgegeven in mijn index.php (heb inderdaad de veranderingen in cms niet weergeven.

Ik gebruik bij mijn CMS bestanden een langere bestandverhouden voor de url.
normale pagina's open ik met index.php?p=paginanaam
mijn cms zit achter login scherm dus daar heb ik index.php?p=cms <-- = loginmap ?update <-- is bestand dat geopend is.
dit komt dus uit op index.php?p=cms?update.

Ja het is misschien ingewikkeld maar zo kan ik tenminste zien in welke map ik zit en dit werkt voor mij :P

Ik ben erachter dat ik iets anders moet proberen.
Nu ben ik alleen aan het uitzoeken hoe ik de waarde van de array waar ik op edit klikt, in een sessie duw en redirect naar de update pagina.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan