feint
Gebruiker
- Lid geworden
- 3 jun 2008
Hallo allemaal,
Ik ben aan het proberen een cms te bouwen en nu loop ik tegen een punt aan waar ik niet zeker weet hoe ik eruit moet komen.
Ik heb bij mijn index.php al voor een lange tijd GET gebruikt om pagina's te includen:
en zo gaat dat voor elke pagina.
Nu het probleem.
In mijn CMS systeem heb ik een pagina die alle posts in een lijst weergeeft de volgende code:
Zoals je ziet stuurt hij de waarde van article_id door naar de update pagina waar ik hem kan aanpassen, maar dit werkt niet omdat cms?update?article_id=nummer niet in de index wordt opgenomen.
Nu is mijn vraag, kan ik in mijn index.php een wildcard meegeven die dit wel laad?
en zo niet, hoe zou ik dan de waarde kunnen doorsturen naar de pagina?
het is misschien eenvoudig of totaal niet mogelijk, maar ik ben nog niet zo lang met php bezig
Ik ben aan het proberen een cms te bouwen en nu loop ik tegen een punt aan waar ik niet zeker weet hoe ik eruit moet komen.
Ik heb bij mijn index.php al voor een lange tijd GET gebruikt om pagina's te includen:
PHP:
// check what page is beiing requested. Inlcude the file
// if no page is requested, automatically include home.php
if(!isset($_GET['p'])){
include "home.php";}
if($_GET['p'] == "home") {include "home.php"; }
Nu het probleem.
In mijn CMS systeem heb ik een pagina die alle posts in een lijst weergeeft de volgende code:
PHP:
<table>
<tr>
<th scope="col">aangemaakt op</th>
<th scope="col">Titel</th>
<th> </th>
<th> </th>
</tr>
<?php foreach ($conn->query($sql) as $row) { ?>
<tr>
<td><?php echo $row['created']; ?></td>
<td><?php echo $row['title']; ?></td>
<td><a href="index.php?p=cms?update?article_id=<?php echo $row['article_id']; ?>">EDIT</a></td>
<td><a href="index.php?p=cms?delete?article_id=<?php echo $row['article_id']; ?>">DELETE</a></td>
</tr>
<?php } ?>
</table>
Zoals je ziet stuurt hij de waarde van article_id door naar de update pagina waar ik hem kan aanpassen, maar dit werkt niet omdat cms?update?article_id=nummer niet in de index wordt opgenomen.
Nu is mijn vraag, kan ik in mijn index.php een wildcard meegeven die dit wel laad?
en zo niet, hoe zou ik dan de waarde kunnen doorsturen naar de pagina?
het is misschien eenvoudig of totaal niet mogelijk, maar ik ben nog niet zo lang met php bezig