• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink

Status
Niet open voor verdere reacties.

xbox360

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2008
is het mogelijk als je op blad twee een cel met een hyperlink hebt mee te laten copyeren naar blad 1?

heb een voorbeeld bijgevoegt

Alvast super bedankt

Bijlagen

is het mogelijk als je op blad twee een cel met een hyperlink hebt mee te laten copyeren naar blad 1?

heb een voorbeeld bijgevoegt

Alvast super bedankt

Hmm, is er niemand die deze vraaag weet

dat als je in blad Adressen de naam inzet en de hyperlink die aan dat adres is
mee te kopieren naar de betreffende blad! :confused: :confused: :thumb:

Beste xbox360,

Ik snap je vraag niet eens.
Op Blad 2008 heb je in cel B11 een hyperlink naar het adres "http://www.wijkfoto.nl/wijkfoto.pl?q=5056GA" met als weergegeven naam Abdijlaan.
Op blad Adressen heb je in cel A3 de waarde Abdijlaan staan.

Wat moet er nu gebeuren? Moet de hyperlink vanaf blad 2008 gekopieerd worden naar cel A4 op tabblad Adressen?

Richard

Super

Richard,

Dat is de bedoeling

als ik in blad Adressen abdijlaan inzet
dan wou ik vragen of het mogelijk was om die hyperlink ( dus ik heb meerde adressen )
die hyperlinken hebben, mee te kopieeren naar de betreffende cel

Het mag ook in Cel B4 mogen Of in Cel A4

Alvast super bedankt dat je mee denkt :thumb::thumb:

Als in de B-kolom van Adressen een wijziging aanbrengt, zoekt de computer in werkblad 2008 naar de postcode.
Indien de postcode gevonden wordt verschijnt in cel A4 de bijbehorende hyperlink.
De hyperlink in cel A4 heeft dezelfde tekst en werkende (!) link als het origineel.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Hmmm

heb het uitgetest, maar op Cel A4 krijg ik niet de hyperlink van de betreffende A3 invoer van dit adres!!!.

:eek:

Toppie dat je mee denkt

heb het uitgetest, maar op Cel A4 krijg ik niet de hyperlink van de betreffende A3 invoer van dit adres!!!.

:eek:

Toppie dat je mee denkt

Bij mij werkt het wel maar ik heb het bestand aangepast zodat het wat duidelijker wordt hoe het werkt.
Op het werkblad Adressen staat in de blauwe cel een datavalidatielijst met postcodes.
Indien je een keuze maakt uit die lijst, wordt die keuze gezocht in het werkblad 2008.
De bijbehorende link wordt in cel A4 van Adressen geplaatst.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Bijna

Roncancio,

Wat je gemaakt heb is al super, maar het probleem is dat ik totaal 4800 postcodes heb
er zou toch een manier te vinden zijn dat als je abdijlaan in geeft dat hij op A4 de hyperlink meteen weer geeft?

Alvast super bedankt :thumb: :thumb:

Ik heb het bestand aangepast.
Als je in cel A3 een straatnaam invoert verschijnt in cel A4 de bijbehorende link.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Het werkt maar alleen als je abdijlaan invult
als je meerdere adressen in blad 2008 zet geeft hij een melding
als ik dan die colorindex code weg haalt geeft hij die error niet meer aan
maar dan is B3 t/m J4 vervangen door #verw!

kom er eerlijk gezegt niet uit....zou je nog een keer willen kijken AUB

Bijlagen

Ik heb het bestand bijgewerkt.
Ter controle heb ik de hyperlink voor "Brem" aangepast zodat het naar Helpmij verwijst.

Als er nog problemen zijn, dan hoor ik het wel.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Yeahhhhh

Roncancio,

Je bent TOP, nu is de lijst klaar en kan ik de andere adressen de linken toevoegen
het werkt PERFECT :thumb: :thumb::thumb::thumb:

kan hij hier op het werk per 1 jan de lucht in

Roncancio,

Je bent TOP, nu is de lijst klaar en kan ik de andere adressen de linken toevoegen
het werkt PERFECT :thumb: :thumb::thumb::thumb:

kan hij hier op het werk per 1 jan de lucht in

Graag gedaan.
Gaarne de vraag op opgelost zetten (rechts onderaan de pagina).
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan