• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjalk

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2016
Goedemiddag,

Ik heb een vraag over een hyperlink.
Ik heb een bestand waar ik 52 bladen in heb. In ieder blad staat een hyperlink naar dezelde map.
Nu hebben ze deze map elders neegezet en moet ik de hyperlink verwijzen naar deze plek

Mijn vraag is kan ik dit in 1 keer doen of moet ik dit bij ieder blad (52) doen.

Ik hoor graag,

Gr Tjalk

Iik heb bestand bijgevoegd en in ieder blad zie je bovenin "contract, uren en periode" staan en hier zit hyperlink onder. graag zou ik deze in 1 x willen aanpassen naar nieuwe locatie.

Laatst bewerkt door een moderator:
Download mijn Flexfind tool (gratis) van https://jkp-ads.com/excel-flexfind.asp en installeer dat. Gebruik dan de zoek functie ervan en vink "Objects" aan. Zoek naar het oude bestand en vervang met het nieuwe.

Overigens zou ik alle hyperlinks vervangen door de HYPERLINK functie die je laat verwijzen naar de naam van het bestand in een vaste cel ergens op een tabblad met instellingen. Veel simpeler te onderhouden.

Of plaats deze in een module, een draai hem een keer, daarna kun je het document weer opslaan als .xlsx, de macro wordt dan niet opgeslagen.
Wel even de nieuwe hyperlinks aanpassen:
Code:
Sub VervangHyperlinks()
    For Each sht In ActiveWorkbook.Sheets
        For Each shp In sht.Shapes
            If Left(shp.Name, 9) = "Afgeronde" Then
                Select Case shp.Hyperlink.Address
                    Case "F:\Algemeen\FlexChauffeurs\UREN"
                        shp.Hyperlink.Address = "F:\Algemeen\FlexChauffeurs\UREN"
                    Case "F:\Algemeen\FlexChauffeurs\Contracten"
                        shp.Hyperlink.Address = "F:\Algemeen\FlexChauffeurs\Contracten"
                    Case "F:\Algemeen\FlexChauffeurs\Betalingslijsten 2018"
                        shp.Hyperlink.Address = "F:\Algemeen\FlexChauffeurs\Betalingslijsten 2018"
                    Case "\\CCVO-FS02\FLEXCHAUFFEURS-data$\Algemeen\FlexChauffeurs\Betalingslijsten 2018"
                        shp.Hyperlink.Address = "\\CCVO-FS02\FLEXCHAUFFEURS-data$\Algemeen\FlexChauffeurs\Betalingslijsten 2018"
                End Select
            End If
        Next
    Next
End Sub

Is mogelijk ook te combineren met het advies van jkp.

Bestand van TS verwijdert i.v.m. persoonsgegevens

Je hebt maar 1 werkblad nodig voor een weekplannng.
Die kun je met 1 klik (week) aanpassen voor een volgende week

Dan hoeft slechts 1 hyperlink aangepast te worden.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als je toch 52 werkbladen wilt houden dan kun je hiermee verder, de shapes zijn vervangen door hyperlinks die je makkelijk kunt aanpassen in werkblad Hyperlink.
Werkblad Actuele klanten zul je opnieuw moeten vullen anders voldoe ik niet aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan