• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlinks aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

LIES1981

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2010
Hallo

We hebben -op het werk- een overzichtslijst (excelsheet) waarin alle uitgaande briefwisseling staat genoteerd + adhv de referentie een hyperlink gemaakt naar het opgeslagen document.

Nu zijn we ook bezig om de mappenstructuur aan te passen, o.a. de benaming van de mappen, dus gaan ook de hyperlinks verloren...
Hoe kunnen we al deze hyperlinks in één keer aanpassen? of moet dit echt één per één?

Help mij, please?!

Groetjes
Lies

misschien met zoeken-vervangen.
[CTRL]+[F]

groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
@robdgr
nooit geweten, ik doe altijd [CTRL]+[F] en dan druk ik op het tabblad Vervangen.
Heb ik weer wat geleerd vandaag :)

Ik ontdekte net trouwens dat Zoeken/Vervangen alleen de Hyperlinknaam veranderd maar de locatie waar de hyperlink naar verwijst zal je met een macro op moeten lossen zoals in de LINK die robdgr je heeft gegeven.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik vrees het ergste ......
In sommige gevallen lukt(e) het, als je de Excelmap waarin die hyperlinks geopend had.
Maar ik testte het zojuist nog weer eens uit maar het werkte niet; dus:
- Excelmap waarin de hyperlink naar documenten geopend.
- Brondocumenten verplaatsen naar andere map ....

Resultaat: de hyperlink 'werkt' niet meer.
Ik zou als ik jullie was het risico niet lopen en de volgende oplossing kiezen:
1. laat alle brondocumenten staan zoals ze zijn
2. kies voor een nieuwe mappenstructuur van waaraf op dat moment de hyperlinks worden aangemaakt.
3. maak in de nieuwe documentenmap een snelkoppeling naar de oude documentenmap.

Dat geeft mijns inziens de minste malheur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan