• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hyperlinks opgeslagen factuur

• Onderwerp starter Onderwerp starter mamin
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mamin

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2013
Hallo allemaal,

Zoals veel mensen kom ik zelf ook niet uit met mijn excel facturen.

Ik heb verschillende VBA codes van internet gehaald en toegepast op mijn factuur.
Opzich werkt alles goed, maar......op de opgeslagen factuur krijg ik ook mijn hyperlinks (natuurlijk niet actief) te zien.
Wat ik wil is dat alleen mijn factuur (van A1 tot H40) opgeslagen wordt.

Ik gebruik deze code:

Code:
Sub SaveInvoiceNewWithNewName()

Dim NewFN As Variant
PostToRegister
'Copy Invoice to a new workbook
ActiveSheet.Copy
NewFN = "C:\Users\Zdraffie\Desktop\TOCHSTROI\CopyInvoice\InvoiceCopy" & Range("E2").Value & ".xlsx"
ActiveWorkbook.SaveAs NewFN, FileFormat:=xlOpenXMLWorkbook
ActiveWorkbook.Close
NextInvoiceNR

End Sub
Kan iemand mij helpen aub.

groetjes

Laatst bewerkt door een moderator:
Code:

Dim NewFN As Variant
 PostToRegister
 ActiveSheet.[COLOR="#FF0000"]Range("A1:H40").[/COLOR]Copy
 NewFN = "C:\Users\Zdraffie\Desktop\TOCHSTROI\CopyInvoice\InvoiceCopy" & Range("E2").Value & ".xlsx"
 ActiveWorkbook.Close
 NextInvoiceNR

End Sub

Zonder de overige code te hebben gecheckt.

Bedankt maar nu krijg ik melding dat volgende zaken niet opgeslagen kunnen worden zonder macro's.
Ik kan kiezen tussen ja en nee.
Als ik ja kies dan slaat hij alles op met macro's inschakkelen mogelijkheid (dat wil ik niet)
als ik nee zeg dan krijg ik fout melding hier:

Mamin,

Je hebt een bestand met een macro er in dat je probeert op te slaan als een gewoon excel bestand zonder macro.
Dit is niet mogelijk.
Verder kopieer je wel een range maar wordt deze nergens geplakt (paste), dit lijkt me dus nogal onnodig.

Wat ik denk dat je wil is het openen van een nieuw bestand, het plakken van de factuur met paste special alleen waarden.
Opslaan van het bestand met als naam het rekeningnummer en sluiten van het bestand.

Of te wel:

Code:

Dim NewFN As Workbook

PostToRegister
ActiveSheet.Range("A1:H40").Copy
Set NewFN = Workbooks.Add()                                     'Open nieuw bestand
NewFN.Sheets(1).Range("A1").PasteSpecial Paste:=xlPasteAll      'Paste alles, voor de opmaak
NewFN.Sheets(1).Range("A1").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues   'Paste alleen waarden voor verwijderen van afhankelijkheden

NewFN.SaveAs "C:\Users\Zdraffie\Desktop\TOCHSTROI\CopyInvoice\InvoiceCopy" & Range("E2").Value & ".xlsx" 'Opslaan
NewFN.Close SaveChanges:=True                                   'Sluiten

NextInvoiceNR

End Sub

Veel Succes

Hoi Elsendoorn2134,

Dat gebeurt als ik zelf factuur probeer te maken met heel weinig verstand van Excel.
Sorry dat ik je lastig val...maar de code doet het niet.
Nu krijg ik foutmelding 1004 - samengevoegde cellen moeten dezelfde afmetingen hebben.
En de code veranderd de lay-out van het factuur.

NewFN.Sheets(1).Range("A1").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues 'Paste alleen waarden voor verwijderen van afhankelijkheden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan