• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlinks plaatsen naar maplocatie NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

biancaaxx

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2012
Berichten
105
Hi!

Het bedrijf waar ik werk houd voor oa de monteurs een orderoverzicht bij in Excel 2016. Hierin kunnen zij zien wanneer goederen voor een order binnen komen en wanneer t geleverd moet worden. Het ordernummer voorzien we altijd van een klikbare link naar de ordermap (map staat op een NAS) waarin alle documenten van die order staan.

Nu maken wij die hyperlink door de maplocatie te kopiëren en deze in de betreffende cel te plakken (Windows pc). Wanneer we dit vanaf een iMac doen, werkt de link op de een of andere manier niet. Zowel op de iMac niet als op de Windows pc's niet meer.

Hoe kunnen we dit oplossen?

Bij voorbaat dank voor de reacties!
 
Het bestandssysteem van een MAC is onvergelijkbaar met dat van Windows, dus het verbaast mij niets dat dit problemen geeft. Om e.e.a. in ieder geval in Windows werkend te houden zou je denk ik beter gebruik kunnen maken van de HYPERLINK werkblad functie, die de lokatie van de bestanden dan als "platte tekst" uit een kolom leest en er een werkende hyperlink van maakt. Een "rondje" via MAC breekt die links dan niet meer.
 
Dat begrijp ik, het is alleen zo dat de linkstructuur op zowel mac als Windows hetzelfde is. Het is namelijk een externe schijf waar we vanaf de WiFi verbinding op kunnen.

Links openen in excel werkt voor mijn mac sowieso niet, ik krijg dan een melding; kan bestand niet openen..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan