• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlinks uit cel(len) halen, en in nieuwe cel plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

IvanFlo

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2017
Dag heren en dames,

Dit is mijn eerste post hier, dus verontschuldig mij indien ik beginnersfouten maak.

Ik heb een lange kolom, in elke cel staat een woord (text) met daaraan gekoppeld een Hyperlink.

A1 verwijst naar huppeldepuk

Ik zou nu graag dat die hyperlinks uit die cellen wordt gehaald en in nieuwe cellen wordt geplaatst.

A1 (text_hyperlink)

wordt dus

A1 (text) B1 (hyperlink)

Alvast bedankt voor het mee denken.
Ivan FLO

Het beste plaats je een voorbeeldbestandje.

@edmoor

In cel A1 staat
Code:
Asmanex® Twisthaler
De link van A1 gaat verwijst naar
Code:
https://www.dokterdokter.nl/medicijn/asmanex-twisthaler/

En ik zou graag als dat kan
A1
Code:
Asmanex® Twisthaler

En in B1
Code:
https://www.dokterdokter.nl/medicijn/asmanex-twisthaler/

Ik heb zo'n 6000 cellen....

Alvast bedankt
Ivan

Met vba?
Code:
Sub Toon_hyperlink()
 Dim HL As Hyperlink
 For Each HL In ActiveSheet.Hyperlinks
 HL.Range.Offset(0, 1).Value = HL.Address
 Next
End Sub

En als je de hyperlink uit de cel (A1 bijvoorbeeld) wil verwijderen in dezelfde handeling:

Code:
Sub Toon_hyperlink()
 Dim HL As Hyperlink
 For Each HL In ActiveSheet.Hyperlinks
 HL.Range.Offset(0, 1).Value = HL.Address
 HL.Delete
 Next
End Sub

Laatst bewerkt:
@SjonR,

Gisteren niet meer kunnen reageren... Sorry.

Zo'n krak ben ik nu ook niet. VBA, daar kan ik het bestaan ervan, maar het gebruik is de "ver van mijn bed show".
Kan je, als je dat wil een kleine procedure schreven hoe ik dit implementeer, en start?

Alvast bedankt.
Ivan FLO

Gezien je omschrijving denk ik dat je het beste een knop op je tabblad kan zetten en daar deze code onder te zetten.

Maar zoals Edmoor al zei: Plaats bij je vraag een voorbeeldbestand. Dat maakt de situatie niet alleen duidelijker, maar scheelt de helpers ook om alles na te bouwen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Even het grote doel schetsen van dit onderdeel

Heren & dames,

Het probleem bij veel mensen is dat men hun pilletjes vergeet te nemen.
Ik heb daar ook last van.
Dus stuur ik via een conjob een sms met de naam van het medicijn+ de hoeveelheid door.

Dit werd door mijn dokter zo positief onthaald dat ik dacht:
Iik maak een database laar:

Tabel 1
Klant (met zijn gegeven) [naam, voornaam, GSM-nummer, e-email, In geval van nood naam, GSM-Nood telefoon, ..]

Tabel 2
medicatie + link naar de uitleg. {>600 soorten) farmaceutica heeft zelf pillen waarvan de ziekte no niet voorkomt}

Tabel 3
Tijdstippen (morgen, voormiddag, middag, namiddag, avond, slaap)
er zijn weinig of geen mensen die op een exact uur medicatie nemen.

Dus eenzelfde persoon kan verschillende medicatie nemen op verschillende tijdstippen.

De enige beperking is de lengte van de SMS die ik kan uitsturen.
Moderne telefoons kunnen lange SMS uitsturen, mijn modem is een ouder type en heeft beperkte mogelijkheden.
Kan mails ontvangen, surfen, SMS (SHORT[ = 140 tekens/U] message service)
SMS ontvangen zit er niet in.

Er zou een derde tabel moeten komen met daarin [ID klant, ID medicatie, ID tijdstip]
En een web interfaces waar je als klant kunt zien welke medicatie je krijgt, en wat er n steekt

In mijn hoofd werkt het, maar door mijn geheugen probleem, kan ik geen tools meer onthouden, laats staan toepassen.

Dit alles draait op een MySQL data omgeving, met uiteraard PHP.
Maar dat zijn zorgen voor later.

Voor mij is dit een reuze opdracht, voor sommigen, zo niet allemaal, een peulschil (wat een peulschil dan ook mogen zijn?)

Alvast badankt

Ivan FLO

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan