Hyperlinks

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flora&Fauna

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jul 2005
Onlangs heb ik een bestandje aangemaakt met een grote hoeveelheid hyperlinks.

De onderliggende bestanden heb ik vervolgens verplaatst naar een andere map. Helaas werkten vervolgens alle hyperlinks niet meer en moest ik deze opnieuw koppelen.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dat in de toekomst kan vermijden?
En is er ook een mogelijkheid om deze onderliggende bestandjes weer gekoppeld te krijgen zonder dit stuk voor stuk te moeten doen?

Alvast bedankt!

:thumb: :thumb: :thumb:

Eén mogelijkheid: het html-bestand in WordPad (NIET in Word) openen (rechts klikken op het bestand en kiezen voor Openen met) en met de functie Vervangen de oude locatie door de nieuwe vervangen. Zijn de bestanden bijvoorbeeld van map_1 naar map_2 verplaatst, dan laat je WordPad alle map_1's door map_2's vervangen. Sla het bestand daarna op door op Opslaan en niet Opslaan als te klikken - het kan dan niet per ongeluk in het verkeerde bestandsformaat worden opgeslagen.

Andere mogelijkheid: een programma als Dreamweaver of FrontPage gebruiken.
Wanneer je binnen dergelijke programma's bestanden naar andere lokaties verplaatst, worden de hyperlinks automatisch aangepast.

Guus.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de gegeven oplossingen.

Maar als ik het goed begrijp kan ik nu niets meer doen aan de bestaande fout? (onder WordPad staan de documenten namelijk niet, omdat ze zijn aangemaakt in Word)
En de genoemde programma's gebruikt mijn werkgever niet.

Tja, pech gehad dus.

:confused: :confused: :confused:

Geplaatst door Flora&Fauna
Tja, pech gehad dus.
Nee hoor. :)
In Word kan het ook, maar ik veronderstelde dat het om een gewoon html-document ging, gezien de plaats waar je je vraag gesteld hebt (er is een aparte afdeling op het forum voor Microsoft Office - te vinden onder Software). De reden waarom ik je in dat geval Word afraad is dat Word nogal wat overbodige HTML-code genereert, wat met WordPad niet het geval is.
In Word kun je de broncode ook bewerken.
Hiervoor moet het document wél de extensie htm of html hebben.
Gaat het om documenten met de exensie doc, dan zul je die even als webpagina moeten opslaan, waardoor ze de extensie htm krijgen. Na de bewerking sla je ze dan weer als doc op.
Om zo'n html-document te bewerken klik je in het menu Beeld op HTML-Broncode.
Er opent dan een nieuw venster (Microsoft ontwikkelomgeving) waarin die code zichtbaar wordt - zie bijlage.
In dit venster kun je op dezelfde manier werken met Zoeken/Vervangen als in het hoofdvenster van Word.

Guus.

Laatst bewerkt:
:D

Ok! Bedankt!

Ik moet toegeven dat ik echt geen held ben op de computer. Zo wist ik dus ook niet waar ik mijn vraag moest plaatsen (dat zegt al voldoende lijkt mij..:o )

Ik ga er mee aan de slag!

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan