• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlinks

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertgc

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2008
Beste

ik zit met het volgende probleem : ik zou graag een hyperlink willen maken met de verwijzing van de hyperlink in de cel.

voorbeeld in cel J7 staat de tekst wk 14

ik heb een tabblad met de naam wk 14 en zou graag hebben indien ik de hyperlink activeer dat ik naar dat tabblad spring.

de waarde in J7 kan veranderen naar bv wk 15 en dan zou ik naar tabblad wk 15 moeten kunnen springen :(

Bijlagen

de inhoud van J7 in variabel en bevat het tabblad waar er naartoe gesprongen moet wor

De vraag is iets complexer , dan je voorstel

in cel J7 komt een variabele waarde te staan die verwijst naar een naam van een tabblad, de verwijzen zou dan naar het tabblad moeten gaan die vermeld staat in de cel.
Zie file.

Ik heb in de help functie iets gevonden , maar indien ik het gebruik werkt het niet

=HYPERLINK("[Budget]June!E56", E56)

Als u naar een ander werkblad in dezelfde werkmap wilt springen, wijzigt u de naam van het werkblad in de hyperlink. Als u in het vorige voorbeeld een koppeling wilt maken naar cel E56 op het werkblad September, vervangt u het woord Juni door September.

:rolleyes:

Ik heb de file opgeslagen als C:\wigi.xls en dan werkt dit:

=HYPERLINK("[C:\wigi.xls]" & "'" & J6 & "'!A1";"ga naar blad " & J6)

in cel J6 staat het blad waar je naartoe wil gaan.

Wigi

Niet normaal dat werkt , klein vraagje nog , hoe kan ik in een cel ....

Bedankt ,

mag ik nog een klein vraagje erbij stellen

Hoe kan ik de plaats van mijn document in een cel krijgen, vb c\wigi\mappen\ \......

maw indien ik in een cel de plaats van mijn document kan weergeven kan ik in de formule het ganse stuk C:\Users\gcoopman\Documents\test map hyperlink(1) vervangen door een cel.

=HYPERLINK("[C:\Users\gcoopman\Documents\test map hyperlink(1).xls]" & "'" & J6 & "'!A1";"ga naar blad " & J6)

indien je het document verplaatst in je mappen gaat je hyperlink niet verloren omdat je in een aangegeven cel altijd de actuele plaats hebt.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan