I.E. en Firefox: zichtbaarheid achtergronden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Ik gebruik div. achtergronden op een bepaalde site.
Nu zijn deze prima te zien in I.E., maar niet in Firefox (plus misschien nog andere browsers).
Ook al zet ik de achtergrondkleur op zwart (naast de afbeelding die ik opgegeven heb), de achtergrond in Firefox blijft wit.

Weet iemand hoe ik dit kan corrigeren, zodat ook in Firefox de juiste achtergrond wordt weergegeven?

zet de url even hier neer.

of install firebug in FF dat is een prima hulpmiddel om uit te zoeken wat er mis is in je site.

Werk je met een style, dan werkt dit
background color:#c0c0c0; wel in IE
maar niet in FF
In FF moet het
background-color:#c0c0c0; zijn.

:cool:

de laatste "background-color:#c0c0c0;" is ook de juiste..

die mét streepje is de goeie..

PS.
Kijk eens bij de W3C.org die hebben een HTML en CSS validator...niet gelijk schrikken..als je een hoop meldingen krijgt. Veel "fouten" geven toch het juiste resultaat. Maar het geeft wel lekker inzicht in het een en ander.

Ja, wat typisch eigenlijk!
Ga 'k proberen :)

Zojuist gevonden en typisch wel, dit staat dus goed :shocked:

Da's toch vreemd dan?

Ook de gekozen achtergrondafbeelding is niet te zien
(dus naast de kleur die niet wordt weergegeven, geen afbeelding - dit klinkt logisch).
In I.E. dus wel.

Beetje laat, maar zijn de CSS regels erboven wel allemaal netjes afgesloten met een ";"? En de regel zelf?

Wel 'ns gedaan met die validator.

Signaleren is één, oplossen 'n tweede.
Dit laatste gaat me doorgaans te ver qua kennis en kunde.

N.O.F. genereert zelf code en doet dit blijkbaar nogal overvloedig in 'n aantal gevallen.
Dit is me bekend, maar bevalt me desondanks van div. programma's toch nog 't beste.
Dreamweaver komt niet eens in de buurt qua gebruiksvriendelijkheid bijv.
Ik knap hier steeds weer op af als ik weer 'ns het onzalige idee heb opgevat om hier mee aan de slag te gaan.
En 'pure' sites creëren trekt me al helemaal niet :confused:

In FF zie ik wel de achtergrond.
Bij bijv. Nieuwsbrieven (December en Januari) wel de sterrenachtergrond?

Laatst bewerkt:
Ik heb eens je script bekeken even afgezien van de HTML schoonheidsfouten..eentje die misschien de oplossing is. de URL van de achtergrond staat maar één puntje...maak daar eens twee puntjes van ../assets ipv ./assets wellicht dat dat iets oplevert?

Even denken hoe ik dat moet uitvoeren, maar ik ga gelijk even kijken :shocked:

> kun je me misschien helpen met aan te geven waar dit ongeveer staat?

Laatst bewerkt:
Inderdaad:
in Nieuwsbrieven (December en Januari) wel de sterrenachtergrond?
GEEN achtergrond.

:cool:

P'cies, vind ik best spijtig omdat e.e.a. natuurlijk 'n geheel vormt.
Toch wel erg veel FFgebruikers inmiddels.

Blijft toch vreemd in mijn ogen: zou niet elke achtergrond dan achterwege moeten blijven?:rolleyes:

dezelfde regel als waarin dat verhaal over de background-color staat...

even het bestand openen met bijvoorbeeld kladblok. zoeken op ./assets en vervangen door ../assets

Dat kan dus automatisch.
In andere pagina's staan wel de twee punten..

Laatst bewerkt:
Niet dat ik er verstand van heb, maar ik zie alles in FF heel goed, alle achtergronden en alles wat ik moet zien, zie ik.

Ik reageer ook omdat ik even de groeten wil doen aan Chopra.
Man, wat heb ik je gemist!!

:shocked: hey! ik heb helemaal geen meldingen van jullie laatste posts ontvangen, wel van watchdog net of m'n probleem al opgelost is.
En Femke :D leuk je weer te zien!

Cookz ook bedankt, ik ga het z.s.m. proberen. :thumb:

dit werkt prima in alle browsers.

background-attachment: fixed;
background-color: #A4CB7A;
background-image: url(../images/xxxxx.jpg);
background-repeat: no-repeat;

Opgelost

Bij toeval ontdekt (en na wat verbanden te hebben gelegd) uiteindelijk kunnen oplossen.

In N.O.F. vind je rechts in 't editscherm een knop HTML (werkt nog sneller dan 't tabblad).
Als ik hier op klik krijg ik verdeeld over verschillende tabbladen afzonderlijke delen van de HTML te zien. Tevens wordt bepaalde tekst in blauw aangegeven.
Als ik zo'n tabblad aanklik, krijg ik in 'n afzonderlijk venster die blauwe tekst te zien.
Deze verwijderd en voilà, achtergronden zijn weer te zien.
Uitvoerig en voorzichtig getest, maar zo werkt het prima.

Opgelost dus met tevens dank voor jullie bijdragen, die mogelijk weer in andere programma's hun waarde vinden :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan