I.E sluit steeds af/melding:hersteld van een ernstige fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

vonkske

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2006
Hallo,
Sedert enkele weken sluit PC onverwachts af.Bij het heropstarten geeft hij melding:de computer werd van een ernstige fout hersteld.Daarna kan ik enige uren doorgaan en dan gebeurt hetzelfde weer opnieuw.
Hieronder wat ik als rapport krijg.
Jullie weten wel raad,niet.
Dank

Bijlagen

In je onderwerp zet je "I.E. sluit steed af". Gebeurt dat afsluiten inderdaad alleen maar als je Internet Explorer start of gebruikt?
In het rapportagevenster kun je klikken als je technische gegevens wilt zien, wil je daar een volgende keer op klikken en het resultaat ook hier neerzetten?
Het is al een paar weken aan de gang, kun je je herinneren of je kort voordat het afsluiten en herstarten begon, iets in de configuratie van je systeem hebt veranderd?
Heb je een apparaat aangesloten en/of nieuwe stuurprogramma's geinstalleerd?
Dit soort afsluitingen is bijna altijd het gevolg van conflicterende stuurprogramma's, dus zodra zoiets zich voor het eerst voordoet, kun je je vaak beter herinneren wat je hebt veranderd aan je systeem. Hopelijk weet jij dat nu ook nog?

Het afsluiten gebeurt niet enkel terwijl ik bezig ben maar ook soms bij het opstarten:start op en sluit kort nadien af.Inderdaad,een paar weken geleden sloot ik een externe hard-disk aan.Zou het daar mee te maken hebben?De externe schijf start soms op en sluit kort nadien af bij het opstarten met de foutmelding.
Ik wacht op een nieuwe afsluiting en zal de verdere details van de fout mee posten.
Bedankt!

Laatst bewerkt:
In je onderwerp zet je "I.E. sluit steed af". Gebeurt dat afsluiten inderdaad alleen maar als je Internet Explorer start of gebruikt?
Je hebt deze vraag kennelijk niet gelezen?
Maar ik begrijp dat je Internet Explorer helemaal niet bedoeld?

Wat die nieuwe harde schijf betreft: wat voor sturing of controller heeft die nodig?
Is het een IDE/ATA of een SATA/RAID harde schijf?

Beste boeing,

De Pc sluit af,meestal tijdens gebruik,maar heeft het ook soms bij opstarten:start op en sluit binnen de minuut af waarna de melding komt:hersteld van een ernstige fout.

Externe harde schijf is Western Digital 3200 JB.

Is dat voldoende als info?

groeten

Kijk nu eens goed naar wat je als begin van je onderwerp van je vraag hebt opgegeven:

I.E. sluit steeds af

Je hebt je vraag ook geplaatst in het subforum Internet Explorer.
Internet Explorer heeft er niets mee te maken? Ik heb daar nu een paar keer naar gevraagd, schrijf ik zo onduidelijk?

Voor mij is het niet duidelijk,voor jou wel zo blijkt.
Mijn idee was dat wanneer ik surf en de PC valt uit,het te wijten was aan I.E maar blijkbaar ben ik mis.

Mijn idee was dat wanneer ik surf en de PC valt uit,het te wijten was aan I.E
Internet Explorer is een webbrowser, Windows Explorer is het programma waarvan Windows XP zich bedient om jou toegang te geven tot de programma's op je PC.
Nergens in deze thread wordt duidelijk dat je alleen maar afsluitingen krijgt als je op het Internet aan het surfen bent.
En eigenlijk weet ik het nu nog niet zeker. Ik geef het op.

Ja lijkt me best voor jou.Ik wens je geen hartinfarct toe hoor.
Ik ken er haast niks van en begrijp je irritatie,maar toch jammer voor mij...

:D Dat is wel weer geinig.:)

Volgens mij heb je wel over Internet Explorer gesproken, maar speelt dat programma hier geen rol.
Ga in Configuratiescherm, Systeem, Hardware, Apparaatbeheer eens kijken of daar regels in staan met rode of gele icoontjes er voor.
Zo ja, vermeldt dan hier de tekst van die regels.

In het apparaatbeheer staan geen rode icoontjes.Er staat 1 geel icoontje met uitroepteken doch dit staat voor mijn externe harde schijf :USB apparaat voor massaopslag(uit het systeem verwijderd doch de hardware is nog niet verwijderd).

In het logboek vind ik wel verschillende gele én rode icoontjes :application errors;system errors en service controm manager errors.

Ik wil niet "geinig" doen,ik heb hulp nodig en wanneer ik postte op het verkeerd onderdeel van dit forum,had ik dat ook graag geweten (Windows XP ? )

.Er staat 1 geel icoontje met uitroepteken doch dit staat voor mijn externe harde schijf :USB apparaat voor massaopslag(uit het systeem verwijderd doch de hardware is nog niet verwijderd).
Je hebt je externe harde schijf op een USB-poort aangesloten, maar de driver voor die USB-poort is niet (goed) geinstalleerd.
Je kunt proberen op die regel met geel icoontje te gaan staan met je muis, dan rechtsklikken en dan kiezen voor stuurprogramma bijwerken.
De Wizard update hardware opent zich. Zeg dat hij automatisch moet zoeken naar een stuurprogramma.
Als dat stuurprogramma aanwezig is op je systeem zal het geinstalleerd worden.
Zo niet, dan moet je de CD-Rom opzoeken waar de drivers voor je moederbord op staan.
Wordt de driver wel geinstalleerd, de PC herstarten.

NB: het is helemaal niet erg als je in een onjuist forum post, maar ik heb meerdere keren gevraagd of je PC vastliep als je Internet Explorer gebruikte.
Daar heb je geen antwoord op gegeven. Jammer, nu hebben we tijd verspild. :confused:

Hoera !
Alles lijkt in orde,en er zijn geen gele icoontjes meer te zien.
Bedankt voor je hulp.

PS:ik heb je vragen niet begrepen,vandaar het misverstand.

Mooi, het lijkt opgelost, dat is het belangrijkste. :) Mocht je toch weer eens een vastloper krijgen, gaan we verder kijken.

Helaas,weerom zelfde probleem.In apparaatbeheer is nu alles OK.
Hierbij copie van het foutenrapport.
Graag een seintje wanneer ik in het verkeerde forumonderdeel zit.

Bijlagen

verwjder bij windows onderdelen IE en installeer hem daarna opnieuw.je weet maar nooit?:thumb:

Herinstalleer IE eens, door met de XP cd in de drive, naar het bestand windows\inf\ie.inf te gaan, rechtermuisklik op dat bestand, en kies voor installeren, en verwijs naar het bestand, iexplorer.ex_ , in de i386 map, op de cd.

Daarna IE6 sp1 installeren, indien het de standaardversie is.

Ik heb voorgeïnstalleerde software en bezit geen CD.
Kan het niet op een andere wijze?
Via systeemherstel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan