I/O shield persé nodig???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denniske

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Berichten
327
Beste,

Ik heb van iemand een moederbord gekregen maar helaas was h ij het i/o shield kwijt.
Ook een acer aspire x3300 wou ik ombouwen in een normale kast tower maar daar zit geen losse shield in dus vast aan de kast.
Ik heb wel losse shield maar niet passend. Mijn vraag is is het perse nodig om een i/o shield/ bracket/ plaatje aan de achterkant van het moederbord te plaatsen?
Wat zijn de nadelen (buiten dat het iets meer stof vangt)?

Thanks bijvoorbaat.
 
Stof en je kast is niet stralingsdicht. stokje karton met aan beide zeiden aluminiumfolie doet overigens wonderen
 
Dank voor reactie, in hoeverre moet ik me zorgen maken wat betreft stralingsdichtheid?
 
er kan storing optreden. veelal zal dit geen probleem zijn, tenzij er andere apparatuur dicht in de buurt is
 
Hmm oke dus eingelijk is het toch beter om hem niet zonder i/o shield te gebruiken? Is ook geen noodzaak hoor overigens, kan de x240 en de ddr3 mem latjes altijd gebruiken voor reserve onderdelen.
 
Zoals ik al aangaf, stukje karton met beide kanten alufolie en het is opgelost. nog geen 10ct
 
Oke thanks dus gewoon karton ter grootte van i/o shield en daar de ''gaten'' in maken en dat folie kun je er ook helemaal om heen rollen toch? dan blijft het beter zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan