I tunes - fout melding bij installatie

• Onderwerp starter Onderwerp starter Comp1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Comp1

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2007
3Van de een op andere dag werkt i-tunes niet meer op mijn laptop.

Heb het volgende al geprobeerd.

- deinstallatie van itunes, quicktime, bonjour, apple installer & apple. .... via configuratie scherm
- na deinstallatie CC-cleaner gedaan, registy check.
- opnieuw opstarten
- weer cc cleaner - registy check
- opnieuw itunes gedownload en weer installeren krijg tijdens de installatie weer de foutmelding windows installer pakket fout of iets in die trant.

Heb op dit moment al de instructie gevolgd op de itunes website, in een bepaald volgorde het deinstalleren van itunes.

AVG Virus scanner laten lopen geen virussen.
Malware bytes geen mallware.

OP dit moment heb ik Itunes al 7x ingeinstalleerd en weer gedeinstalleerd.

heeft iemand suggesties ?

Je vraag staat in de verkeerde sectie, had namelijk niet in Mediaplayers moeten staan (dat is voor hardware apparaten, niet voor software zoals Windows Media Player, iTunes, VLC, MediaMonkey etc.)

Erger is dat je niet eens vermeld welk besturingssysteem je gebruikt, want dan had ik je vraag direct daarnaartoe kunnen laten verplaatsen, want deze vraag hoort in het forumdeel die bedoeld is voor het besturingssysteem dat je gebruikt nu.

Meld dus even volledig welk besturingssysteem je hebt (bijv. XP Professional, XP Home, Vista Home Premium 32-bit, Vista Home Premium 64-bit, Windows 7 Home Premium 32-bit, Windows 7 Ultimate 64-bit etc.)

En nog een paar andere vragen:
1. Kun je andere software wél installeren
2. Geef de volledige foutmelding, niet zoals je nu schrijft ".... iets in die trant"
3. Is er op alle schijfletters die verwijzen naar harde schijven voldoende ruimte beschikbaar (laten we zeggen minstens 5 Gigabyte per schijfletter)?

We horen het wel.

Tijs.

Je kunt het hulpprogramma Windows Installer Cleanup van Microsoft downloaden waarmee alle resterende installatiebestanden worden opgeruimd die mogelijk problemen veroorzaken met je huidige installatie. Ga hiervoor als volgt te werk:

1. Klik eerst hier en lees de belangrijke informatie over de software.
# Klik op de koppeling "Het hulpprogrammapakket Windows Installer Cleanup nu downloaden" op die pagina om een bestand te downloaden met de naam msicuu2.exe.
# Open het bestand msicuu2.exe en volg de aanwijzingen voor installatie.
# Kies Start > Alle programma's en klik vervolgens op Windows Install Clean Up. Het venster Windows Installer Clean Up verschijnt. Hierin wordt de software weergegeven die momenteel op uw computer is geïnstalleerd.
# Selecteer iTunes in de lijst en klik op Verwijderen.
# In het dialoogvenster voor bevestiging dat verschijnt, klikt u op OK.
# Herhaal stappen 5 en 6 als iTunes meerdere keren in uw lijst voorkomt.
# Selecteer QuickTime in de lijst en klik op Verwijderen.
# In het dialoogvenster voor bevestiging dat verschijnt, klikt u op OK.
# Herhaal stappen 8 en 9 als QuickTime meerdere keren in uw lijst voorkomt.
# Klik op Afsluiten.
# Start de computer opnieuw op.

Installeer dan de nieuwste versie van iTunes.

:thumb: Het iPod touch Forum.

@dnties: exucsses voor het niet vermelden ik heb Windows vista 32 bit.

@hereistom:
Windows cleanup gedownload en geinstalleerd.
Nergens te vinden in de startlijst, ook niet via de map program files.

Nou heb ik dit programma zelf van de week geinstalleerd, maar dacht dat het alleen voor office bedoeld was(er staat rechts boven windows office cleanup). om die reden heb ik het weer verwijderen omdat ik gebruik maak van een niet legale office 2007 student versie. deze versie heb ik al langere tijd op mijn systeem.

nu ik de windows installer heb verwijderen wil het installeren van windows cleanup niet meer lukken.Het lijkt er op dat wanneer ik een programma deinstalleer er toch files op de computer achter blijven die voor problemen zorgen.

Hijack this log plaatsen?

Laatst bewerkt:
[...]nu ik de windows installer heb verwijderen wil het installeren van windows cleanup niet meer lukken.Het lijkt er op dat wanneer ik een programma deinstalleer er toch files op de computer achter blijven die voor problemen zorgen. [...]

Leg dit even uit? Je praat in 1 zin over Windows Installer (die je nodig hebt bij het installeren van software, zoals iTunes) en Windows Installer Cleanup.

Ik mag toch hopen dat je de Windows Installer niet om zeep geholpen hebt? Indien toch, hoe heb je dat gedaan?

Tijs.

De volgende acties gedaan.

via configuratie scherm itunes en bij programma gewist. itunes was 912 mb.
met cc cleaner weer een wis actie gedaan met normaal en registy 1722 foutmeldingen verholpen.
fouten controler via deze computer c: fouten controle.

nu weer windows cleaner geinstalleerd, verschijnt nu vervolgens in start menu.
wel gevonden via programma's opend het programma niet krijg foutmelding dat ik niet toegangsbevoegd ben.

heb foto toegevoegd.

Bijlagen

• clean up.jpg
    clean up.jpg
    86,4 KB · Weergaven: 90
Laatst bewerkt:
Je moet niet MsiZap.exe aanklikken maar msicuu.exe in die map.

Uit de readme.txt:
HOW DO I RUN THE WINDOWS INSTALLER CLEAN UP UTILITY?
To run the Windows Installer Clean Up Utility, use either of the following methods:
- Click 'Start', click 'All Programs' (or 'Programs' on some operating systems), and then click the shortcut for the
Windows Installer Clean Up Utility.
- Find and run the Msicuu.exe file.

Probeer dat dus (hier werkt het in ieder geval). Blijf je foutmeldingen krijgen over geen toegang, dan lijkt het me dat er rechtenproblemen zijn. Probeer dan de Fix-It tool uit in deze webpagina van Microsoft

Succes,

Tijs.

beide bestanden geven dezelfde foutmelding.

ben op dit moment fixit aan het installeren.

Heb overigens ook al geprobeerd een herstel punt te laten wat voorheen altijd werkte.
dit is helaas niet meer mogelijk laatste herstelpunt dat geladen kon worden was van gisteren.

Itunes werkt al een maand niet maar vond de muziek op mijn ipod prima tot nu.

er zijn geen voorgaande herstel punten meer.

Even voor je beeldvorming: Als Windows Installer Cleanup na de Fix-it tool weer werkt, dan kun daarna ook meteen proberen om iTunes te installeren.

Het kan namelijk goed zijn dat rechtenproblemen (schrijfrechtenproblemen op de \Program Files map en/of schrijfrechtenproblemen op de Windows registry) de oorzaak zijn van je probleem met (het installeren van) iTunes.

Tijs.

fixit gerunt, hij opend cmd. ziet er allemaal goed uit.

opnieuw opgestart.

kan nog steeds niet in clean up komen.

heb te weinig rechten om dit verwijderen ineens. ook hard verwijderen wil niet. opnieuw installeren lukt ook niet.

heb een paar foto gemaakt van de melding, wellicht dat het meer inzicht in het probleem geeft.

Bijlagen

• melding 3.jpg
    melding 3.jpg
    89,2 KB · Weergaven: 65
  • foutmelding installatie clean up 1.jpg
    foutmelding installatie clean up 1.jpg
    88,8 KB · Weergaven: 57
  • clean up.jpg
    clean up.jpg
    86,4 KB · Weergaven: 57
Het lijkt er nu echt op dat er rechtenproblemen op je pc (op mappen/bestanden/registry).

Wellicht een goed idee (als je pc verder toch door jou alleen wordt gebruikt) om zelf alle rechten tot (o.a.) het bestandssysteem te krijgen:
Kijk hier

Succes,

Tijs.

het probleem met de rechten is verholpen, ik heb nu meer controle over het systeem.

bij het installeren van bonjour krijg ik nu dezelfde foutmelding die ik in het begin kreeg bij installatie van Itunes.

deze melding heb ik in de bijlage toegevoegd.

Bijlagen

• bonjour foutmelding.jpg
    bonjour foutmelding.jpg
    86,3 KB · Weergaven: 68
Omdat deze foutmelding zo mogelijk nog vager/algemener is dan die je bij iTunes kreeg is natuurlijk de volgende vraag:
Lukt de installatie van iTunes nu wel?

[off-topic: Jammer dat we hier nu weer een extra posting aan moeten besteden: Je stapelt nu problemen op elkaar, want het eerste probleem is nog niet als verholpen afgemeld en je komt (alweer) met een volgende...]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Itunes kan niet geinstalleerd worden zonder Bonjour, bij installatie van Bonjour kreeg ik deze foutmelding.

Deze foutmelding ligt ook ten grondslag aan alles, echter had ik hier geen print screen van en nu dus wel.

Ik heb niet het idee dat de problemen zich opstapelen maar dat we er langzaam achter komen wat het echte probleem is.

De hulp stel ik in ieder geval erg op prijs.

op dit moment kan ik wel via windows cleaner itunes verwijderen.

ik heb alles gewist van itunes wat ik kon vinden met de widows cleaner.

CC cleaner heeft weer 2502 problemen gevonden (zie print screens).

Installatie itunes geeft weer dezelfde foutmelding (zie print screen)

cc cleaner vind heel veel HKCR bestanden die niet goed zijn. zegt mij verder niets.

start na ieder actie mijn pc opnieuw op waarna ik de volgende verwijder actie uitvoer.

heeft iemand nog suggesties ?

Bijlagen

• cleaner.jpg
    cleaner.jpg
    97,2 KB · Weergaven: 69
  • installatie probleem ituens.jpg
    installatie probleem ituens.jpg
    86,9 KB · Weergaven: 62
  • cleaner 1.jpg
    cleaner 1.jpg
    95,2 KB · Weergaven: 63
Probeer een herinstallatie van Windows Installer: link
[Ik denk namelijk dat de Windows Installer niet meer goed werkt]

Klik op knop Downloaden naast "Windows6.0-KB942288-v2-x86.msu 1.7 MB", want dat is de versie die jij nodig hebt voor Vista 32-bit.

Hopelijk kun je daarmee de (installatie-)problemen verhelpen.

Tijs.

Begin gewoon aan mezelf te twijfelen.

screen shot systeem volgens mij echt 32 bits

Bijlagen

• systeem.jpg
    systeem.jpg
    97,6 KB · Weergaven: 56
Het kan kloppen hoor: Windows Installer 4.5 van de link is voor Vista 32-bit en Vista 32-bit Service pack 1
Jij hebt echter Vista 32-bit Service pack 2, en daarvan is geen 'los' downloadpakket van de Windows Installer beschikbaar (versie 4.5.6002.18005)

Ok, probeer dan het volgende:
Maak een nieuwe snelkoppeling op je bureaublad naar:
msiexec.exe /unreg
Rechtsklik erop, en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

Hierna die snelkoppeling veranderen (of een nieuwe aanmaken) zodat de commandoregel wordt:
msiexec.exe /regserver
Rechtsklik erop, en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

Kijk of het dat wat helpt. [Ik had liever een volledige herinstallatie van Windows Installer gedaan, maar dat kan dus niet (zie boven)].

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan