i3 i5 i7 maar wat betekent het allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

luck7

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Hallo

Ik wil zelf een nieuwe PC gaan samenstellen.
nou heb ik alleen de volgende vraag:

waarmee kun je een i3 i5 i7 processor mee vergelijken?
en wat zijn de voor en nadelen.

bedankt alvast.
mvg
Luck

i3 - Instap versie, bevat 2 cores. Te vergelijken met de Phenom II X3's
i5 - Mainstream game-pc versie, bevat 2 - 4 cores. Te vergelijken met de minder goede AMD Phenom II X4 versies.
i7 - Game-pc versie, te vergelijken met de beste AMD Phenom II X4's (955/965) maar nooit zo goed. Beste CPU's op de markt.

Ok hartstikke bedankt

dus je raad een amd aan neem ik aan en geen intel?

Ligt aan je doeleinde, AMD is over het algemeen goedkoper. Als je echt het uiterste wilt moet je voor een Intel gaan.

Zoals ik al zij, ga ik zelf een pc in elkaar zetten.
Nou is dat over het algemeen geen probleem.
maar het uitzoeken van de onderdelen denk ik wel.
ik ben als de dood dat ik dingen koop die niet op elkaar passen.

zou je me kunnen helpen een pc samen te stellen op alternate.nl?

Ik ben zelf een voorstander van Azerty, maar als jij het bij Alternate wilt.. kan dat natuurlijk ook.

- Wat is je budget?
- Hoe belangrijk is stilte?
- Wat is het doel van de PC? (Gamen, e-mail, enz.)
- Assemblage (Zelf of door de winkel)
- Randapparatuur, heb je dit al? (Muis, toetsenbord, speakers, scherm?)
- Windows, heb je dit zelf al of moet er een bij?

Mn budget is 400€

dat is nou net het probleem.

Ik kan dus niet alle tegelijkertijd kopen.

daarom wil ik beginne met de kast het moederbord de processor en misschien zelf (als het budget het toelaat) het werkgeheugen.
De pc moet de heavy games wel aankunnen.

Ik weet dat 400 € krap is en als dat te weinig is voor een kast, het moederbord en de processor zal ik misschien nog even moeten wachten.
Of de kast nog even laten wachten.

de stilte is niet HEEL erg belangrijk, maar ik moet er 's nachts niet van wakker worden :P
(ik slaap erg vast hoor)
ik heb nu een laptop (asus pro 31S) en die weet ook wel hoe die lawaai moet maken en daar wordt ik ook niet wakker van.

Ik kan hem zelf wel in elkaar zetten, en dan zal waarschijnlijk ook moeten aangezien ik hem in delen ga kopen. (of kunnen ze ook een deel doen)

Windows kan heb ik zelf al, das dus geen probleem.

In ieder geval al bedankt voor je bereidwilligheid me te helpen.

Luck

o ja, en dit is de voorkeur voor een kast.
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1083547&

ik heb daarover ook nog een vraag.
Moet ik ook naar de lengte van bv. de grafische kaart kijken?
ik neem aan die die niet altijd past

Laatst bewerkt:
Ik hou wel van rood:love:

de levertijd is niet zon probleem.
ik woon in oostenrijk en de onderdelen helemaal hiernaartoe laten transporteren zie ik niet zo zitten (money)

ik laat hem in nedeland bij een oom van me afleveren en die komt half mei een keer hiernaartoe en neemt het zooitje dan voor me mee.

de levertijd is dus niet zon probleem.
Maar als jij zegt, die kast is niet goed, dan neem ik wel een andere.

belangrijk is gewoon dat het allemaal een goede kwaliteit heeft.
ookal kan ik het dan niet allemaal tegelijk kopen.

Het moet uiteindelijk een pc worden waaraan ik de aankomende 1 !/2 jaar zeker niks meer hoef te doen.
en dat zou toch geen probleem moeten zijn of wel:D

Nee, dat is geen probleem. Ik ken het merk van de kast niet, moet ik even naar googelen.

http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[11889]=1&product[234412]=1&product[225854]=1&product[230032]=1

Dat heb ik samengesteld bij Azerty, ben er zeker van dat deze onderdelen ook bij Alternate te krijgen zijn. Beste CPU van AMD, 4GB OCZ Gold RAM, Moederbord met ondersteuning voor 2 grafische kaarten.

http://www.azerty.nl/8-1044-260510/aerocool-pgs-value-series-vx-9.html

Zoiets kan natuurlijk ook... of een goedkopere kast en dan een fan kopen met rode leds en die voorin stoppen ;)

Laatst bewerkt:
ok, ziet er goed uit.

nou heb ik aleen nog een paar vraagjes.

koelpasta, was dat en waar heb ik het voor nodig.

kabels: als ik nou later een hdd en zo ga kopen, krijg ik dan de kabels erbij?

internet: is er een wLan kaart ingebouwd?

en er zit al een grafische kaart in of niet? nouja, ik zal voor het gamen toch een betere moeten betsellen.

koeling.: welke koeling raad je aan?

processor: das wel een goede of niet:)

bedankt voor je hulp

eigenlijk maakt het me ook niet ui waar ik het allemaal koop.
het liefst daar waar het het goedkoopste is

Koeling: Als je een kast neemt zoals die laatste Aerocool of die Antec die ik gaf zitten er meestal al 3 of 4 fans een, geen probleem dus.

Koelpasta: Heb je nodig als je een extra CPU cooler koopt, dus geen standaard cooler die ze bij een processor zit.

WLAN: Geen WLAN kaart, maar dat is 5 euro dus zo toe te voegen.

Grafische kaart: Ja, in het moederbord. Totaal niet geschikt voor gamen natuurlijk, maar om de PC uberhaupt aan te krijgen heb je sowieso een voeding nodig.

HD: Ja, de kabels zitten erbij.

CPU: Tja... het is de beste van AMD. De i7 is beter als je met 2 videokaarten op een resolutie van 1080p speelt. Als het budget minder een probleem was geweest was de i7 een betere keus geweest maar een i7 moederbord is gelijk ook een stuk duurder en de processor is 100 euro duurder.

En de prijs, Azerty is een van de goedkoopste.

Laatst bewerkt:
ok, en zon WLAN kaartje waar vind ik die:rolleyes:

en de voeding, welke is daar het beste? lieft wel een met aardig wat watt :P moet alles natuurlijk wel aan kunnen
en die rooie kast, heeft die fans ingebouwd?

ik weet dat ik lastig ben:D

http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?product[260510]=1
dat vind ik persoonlijk mooier

Laatst bewerkt:
Voor als je mijn edit niet had gezien:

CPU: Tja... het is de beste van AMD. De i7 is beter als je met 2 videokaarten op een resolutie van 1080p speelt. Als het budget minder een probleem was geweest was de i7 een betere keus geweest maar een i7 moederbord is gelijk ook een stuk duurder en de processor is 100 euro duurder.

Een voeding kies je eigenlijk op basis van je videokaart aangezien dit de grootste stroomverbruiker is. De voeding koop je dus samen met je videokaart.

Die rooie kast heeft 4 fans ingebouwd, geen probleem dus.

Voor die WLAN kaarten, zoek maar raak!

http://www.azerty.nl/11-1038/wireless-netwerkkaarten.html

Een Asus kaartje zoals deze:

http://www.azerty.nl/11-1038-247066/asus-pci-g31-netwerkadapter-.html

Kan weinig mee mis zijn, desnoods koop je een aparte antenne. Ligt eraan wat de afstand tot de router natuurlijk is.

http://www.azerty.nl/11-1038-53509/...&utm_medium=website&utm_campaign=bestverkocht

Met ondersteuning voor de nieuwste technologie en meer ontvangst dankzij de 3 antennes.

Zoiets dus:

http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[53509]=1&product[234412]=1&product[225854]=1&product[230032]=1&product[260510]=1

Laatst bewerkt:
belangrijk is dat de netwerk kaart erg snel is.
ik heb de pc boven staan vandaar dat ik draadloos internet wil hebben.

ik gebruik nieuwsgroepen erg vee len wil dus een kaart die minimaal 2mb/s download snelheid aan kan.

Die kaart met 3 antennes kan 300 mbps, geen probleem dus.

Voor als je echt 2 videokaarten wilt draaien, is dit moederbord ongeschikt aangezien de 2e PCI-e poort namelijk op een veel lagere snelheid draait.

Laatst bewerkt:
en 4GB Ram is goed genoeg. Kan ik er dan later nog een 2GB ram bijzetten.
er zijn 4 RAM plaatsen dus als ik allemaal 2GB kaartjes gebruik zou nik tot 8GB moeten kunne gaan of niet??

en als ik later een grafisch kaart koop, waarop moet ik dan letten?
niet dat ie bv. te kort is en er achter niet uit komt :D

Er kan max 16GB in, waar je wel op moet letten is dat je dual channel behoud. Dit zorgt voor een behoorlijke prestatiewinst. Hierbij moet je een even aantal sloten gevuld hebben met evenveel ram in beide sloten. Bijv.

Slot 1: 2GB RAM
Slot 2: 2GB RAM
Slot 3: 4GB RAM
Slot 4: 4GB RAM

Zodra je in slot 4 bijv. 2GB doet en in slot 3 bijv. 4GB doet is de dual channel verbroken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan