i3 of i5

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik heb nu een Dell-pc met een Intel Core 2 Duo CPU E7500 2,93 GHZ met 4 GB geheugen
ik vind het apparaat af en toe erg traag. ik doe er niet echt veel mee: gebruik met name office, zoek regelmatig op internet en download daar bestanden. geen spelletjes en geen muziek of zo.
is een 'zwaardere' processor (dus een andere pc) aan te bevelen?
of is het nog beter een Apple te kopen?

Heb je misschien wat meer info over de productnaam? Misschien kan je even Speccy draaien

http://www.filehippo.com/download_speccy/

En dan hier de info neerzetten...

Een systeem is namelijk meer dan alleen de processor, sterker nog die processor is gewoon nog steeds prima geschikt voor office gebruik. Denk eerder dat die traagheid door windows of je harde schijf komt, misschien je ram geheugen.

ipv de i5 kan je beter aan een SSD denken, bijvoorbeeld zoiets:

http://azerty.nl/8-1990-634347/sams...-120-gb-intern-2-5-sata-600-256-mb-cache.html

Alleen moet je dan wel windows opnieuw installeren.

Laatst bewerkt door een moderator:
@leugenaar,

Zolang er geen antwoord is gegeven kan je net zo goed even je bericht aanpassen daarom even gedaan dus let er even op

@ leugenaar,

ik heb schermafdruk in paint gemaakt maar weet niet hoe deze hier te krijgen

Hier mijn printscreen

voor  leugenaar.jpg

@htil,

Was niet aan jouw gericht hoor;) Maar je hoeft niet steeds te quoten hoor;)

En heb je al een ccleaner laten draaien gezien wat jii er mee doet zou het nog moeten voldoen of zoals leugenaar al schreef een ssd hd erin

Laatst bewerkt:
Hmm ziet er niet echt duidelijk uit haha.. ik zie wel staan 4GB ram ddr2? Opzich is dat ook prima.. maar wat bedoel je precies met traag? Is dat bij het opstarten van bepaalde programma's/windows? En kan je bij een nieuwe screenshot ook ff taakbeheer openen op het tab 'prestaties'?

Laatst bewerkt:
Ik zeg i.i.g. gelijk al dit: Het is niet het beste om een Apple te kopen! Apple's zijn zo stabiel en snel doordat ze 1. op Unix/Linux gebaseerd zijn en 2. omdat veel software en hardware door Apple zelf wordt gemaakt. Maar je krijgt te weinig waar voor je geld vind ik zelf. Ik hou het lekker bescheiden bij een iPod Shuffle. Want met Linux (denk aan Debian, openSUSE, Mint en Ubuntu) kun je hetzelfde effect nabootsen, al is het iets minder stabiel, maar wel gratis en je krijgt meer waar voor je geld.

En heb je wel een 64-bits besturingssysteem?
Aangezien je anders niet de volledige 4GB RAM kan gebruiken.

Groetjes, WDHBGS

Laatst bewerkt:
2e printcreen voor leugenaartweede pscr voor leugenaar.jpg

ik merk dat ie traag is, heel traag, bij opstarten, ook outlook werkt niet soepel terwijl ik wel goede verbinding heb.
het meest irritant is het als ik met windowserkenner een document op de pc zoek. als ik het zoekwoord snel in typ vallen een aantal lettes weg, vaak blijft alleen de eerste letter staan en moet ik alles weer overdoen.

regelmatig -zoals enkeke seconden geleden ook weer- 'bevriest' de cursor. als ik even wacht wil ie daarna wel weer in beweging komen.

Ik zeg i.i.g. gelijk al dit: Het is niet het beste om een Apple te kopen! Apple's zijn zo stabiel en snel doordat ze 1. op Unix/Linux gebaseerd zijn en 2. omdat veel software en hardware door Apple zelf wordt gemaakt. Maar je krijgt te weinig waar voor je geld vind ik zelf. Ik hou het lekker bescheiden bij een iPod Shuffle. Want met Linux (denk aan Debian, openSUSE, Mint en Ubuntu) kun je hetzelfde effect nabootsen, al is het iets minder stabiel, maar wel gratis en je krijgt meer waar voor je geld.

En heb je wel een 64-bits besturingssysteem?
Aangezien je anders niet de volledige 4GB RAM kan gebruiken.

Groetjes, WDHBGS

bedankt ik ben nu 'genezen' van Apple. Vrienden van mij roemen het vooral vanwege zijn stabiliteit en omdat ie niet -zoals Windows- in de loop van de tijd trager wordt. Ze zijn ook enthousiast over de grafische kwaliteiten.

2e printcreen voor leugenaarBekijk bijlage 191313

ik merk dat ie traag is, heel traag, bij opstarten, ook outlook werkt niet soepel terwijl ik wel goede verbinding heb.
het meest irritant is het als ik met windowserkenner een document op de pc zoek. als ik het zoekwoord snel in typ vallen een aantal lettes weg, vaak blijft alleen de eerste letter staan en moet ik alles weer overdoen.

regelmatig -zoals enkeke seconden geleden ook weer- 'bevriest' de cursor. als ik even wacht wil ie daarna wel weer in beweging komen.

Hmm is dat ook als je je eerste programma opstart?

Je kan even dit programma downloaden en dan de 'cleaner' en de 'registry' even draaien
http://www.piriform.com/ccleaner

Daarna ff bij zoeken in windows 'msconfig' intikken/enter en dan zoveel mogelijk uitvinken behalve dingen met nvidia/amd/windows/besturingssysteem

Dit kan al best veel helpen, en zou je ook bij speccy bij file -> save as text en dan hiernaar kopieren (het bovenste deel 'summary' is al voldoende)

Ik zie trouwens 2 GB ram, dat is vrij weinig als je zoveel programma's hebt draaien..

geen apple dus! zie #11
in mijn ogen koop je Apple voor het besturingssysteem, niet omdat het zogenaamd goed is, want in een macbook van 1100 euro en een normale laptop van 700-800 zitten bijna exact dezelfde onderdelen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan