I5-3570K max temp

Status
Niet open voor verdere reacties.

swen1997

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2012
Hallo,

Ik heb net een nieuwe pc gebouwd met een intel I5-3570K. Ik kan op veel sites wel vinden wat de maximale temperatuur is, maar deze is nooit hetzelfde.
Wat is nou echt de maximale temperatuur voor je processor en voor de cores (individueel).

En welk programma is goed, ik heb speedfan en coretemp:

speedfan:
CPU: 26
Core0: 10
Core1: 5
Core2: 10
Core:3 4

coretemp:
Core0: 30
Core1: 25
Core2: 30
Core:3 21

Ik vind de verschillen er groot, welk programma gebruiken jullie?

Alvast bedankt!

ik gebruik zelf coretemp en moet zeggen dat speedfan erg onrealistische temperaturen weergeeft. 4 graden is dus gewoon bijna tegen het vriespunt en een stuk kouder dan de lucht die je erin blaast... niet erg geloofwaardig dus.

ik zou op coretemp vertrouwen en ernaast nog een ander programma draaien (CPUID HWMonitorPro bijvoorbeeld) om zeker te zijn.

Coretemp en HwMonitor pro geven hetzelfde aan, deze ga ik dus gebruiken (4 graden leek me al onrealistisch).
Bedankt voor de snelle reactie!

Weet iemand anders wat de max temp voor de cpu en individuele cores is?

zo rond de 98C...
maar of je em op die temperatuur constant wil houden lijkt me niet slim ik haal er altijd 25 graden vanaf om degradatie tegen te gaan
dus 72C graden en niet meer

de max temperatuur van ivy bridge is volgens mij rond 100graden. ik raad je aan om hier ver onder te blijven. zorg er bijvoorbeeld voor dat je temp altijd onder de 80 ligt bij een 100% load, dan weet je zeker dat er niks aan de hand is...

-edit: wat fire zegt dus-

En is dit de cpu temperatuur of de core temperatuur (of maakt dat niets uit)?

dat maakt niet uit cpu = core
zorg er voor dat de gemiddelde temperatuur zo rond de 72C blijft

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan