i7 2600 automatisch overklokken met AI SUITE???

Status
Niet open voor verdere reacties.

FrankBFF

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2010
Hallo, ik wil mijn pc overclocken via auto-tuning van het bijgeleverde programma AI Suite.

Ik kan daarbij kiezen voor FAST of EXTREME O.C. Ik heb eerst FAST geprobeerd waardoor mijn Windows Experience Index van de Processor en RAM van 7,6 naar 7,7 ging.

de rest van de WEI scores staan op 7,8. ik wil dus alles op 7,8 hebben.

Ik heb de EXTREME o.c al eens geprobeerd, dit duurde erg lang en kreeg om de paar minuten een Warning dat de CPU 60/70/80gr. werd.

Ik heb toen maar op "STOP" gedrukt waarna ik een blauw scherm kreeg en de pc opnieuw opstarte, gelukkig niks aan de hand en alle instellingen weer normaal.

Heb nu dus i.p.v mn bijgeleverde cpu koeler een Scythe mugen 2 rev b aangeschaft en wil het opnieuw proberen maar..

Kan het mis gaan omdat het de non "K" is? en word mn geheugen ook automatisch overclocked?

Processor: Intel i7 2600

Moederbord: Asus P8P67 PRo

SSD: Intel SSD X25-M 80 GB

Videokaart: EVGA GTX 470

Geheugen: 8 GB OCZ 1333 Mhz 2 modules

Voeding: Corsair CMPSU 1000 Watt

CPU koeler: Scythe Mugen 2 Rev b

Behuizing: CM 690 II advanced

Ventilators: 2 extra 120mm Zalman fans

Ja, je had beter de K kunnen kopen als je wilt overklokken maar goed. Heb je turboboost al aan?

Laatst bewerkt door een moderator:
ik had idd de "K" versie moeten kopen maar die was niet op voorraad en kon eigenlijk niet wachten... Ik ging er ook niet vanuit dat mn processor zou onderdoen ten opzichte van mn graphics, dus toen kwam het overklokken in me op wat ik overigens nooit eerder heb gedaan!Toch is de normale i7 2600 wel te overklokken maar is het veilig?

Waar kan ik zien of Turbo boost aanstaat?

Hoe bedoel je onder doet tov je grafics??

De normale versie kun je ongeveer 400MHz overklokken.
De 2600 heeft een multiplier tot 38.
Bus staat vast op 100 => 100*38 = 3,8GHz stock is 3,4GHz
Dus lichte overklok van 11% is mogelijk. Maar dat merk je amper met gebruik.

Eigenlijk kun je met de nieuwe serie Sandybridge alleen spelen met de multiplier.
Wat het overklokken igg saai maakt.

Je kan de bus namelijk niet omhoog gooien, hier hangt alles aan vast.
Gooi je deze omhoog gaat bv de pci-bus ook omhoog en dat wil je niet.
Dat aardig slecht voor de stabiliteit en je graka.

1 optie :) gooi je multiplier op 38 en checken of hij stabiel is / temps goed zijn.
Wil je hoger. ja dan heb je optie 2 :P verkoop je 2600 en schaf een 2600K aan.

Nou omdat ik even uit ging van de Windows Experience Index en daar hebben mn graphics hogere scores dan mn processor en geheugen.

Ik zou idd mn 2600 kunnen verkopen :p Maar mn bus stond op 103,2 na FAST auto-tuning en tijdens het EXTREME o.c. ging hij naar 107,5 (de multiplier heb ik niet op gelet)

Naar die windows score moet je niet kijken... das bagger.
Heb je opzich niets aan.

Als je je pc grafisch wil testen moet je bv even 3dmarkvantage / 3dmark11 draaien.
DAn weet je wat hij kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan