Hallo, ik wil mijn pc overclocken via auto-tuning van het bijgeleverde programma AI Suite.
Ik kan daarbij kiezen voor FAST of EXTREME O.C. Ik heb eerst FAST geprobeerd waardoor mijn Windows Experience Index van de Processor en RAM van 7,6 naar 7,7 ging.
de rest van de WEI scores staan op 7,8. ik wil dus alles op 7,8 hebben.
Ik heb de EXTREME o.c al eens geprobeerd, dit duurde erg lang en kreeg om de paar minuten een Warning dat de CPU 60/70/80gr. werd.
Ik heb toen maar op "STOP" gedrukt waarna ik een blauw scherm kreeg en de pc opnieuw opstarte, gelukkig niks aan de hand en alle instellingen weer normaal.
Heb nu dus i.p.v mn bijgeleverde cpu koeler een Scythe mugen 2 rev b aangeschaft en wil het opnieuw proberen maar..
Kan het mis gaan omdat het de non "K" is? en word mn geheugen ook automatisch overclocked?
Processor: Intel i7 2600
Moederbord: Asus P8P67 PRo
SSD: Intel SSD X25-M 80 GB
Videokaart: EVGA GTX 470
Geheugen: 8 GB OCZ 1333 Mhz 2 modules
Voeding: Corsair CMPSU 1000 Watt
CPU koeler: Scythe Mugen 2 Rev b
Behuizing: CM 690 II advanced
Ventilators: 2 extra 120mm Zalman fans
Ik kan daarbij kiezen voor FAST of EXTREME O.C. Ik heb eerst FAST geprobeerd waardoor mijn Windows Experience Index van de Processor en RAM van 7,6 naar 7,7 ging.
de rest van de WEI scores staan op 7,8. ik wil dus alles op 7,8 hebben.
Ik heb de EXTREME o.c al eens geprobeerd, dit duurde erg lang en kreeg om de paar minuten een Warning dat de CPU 60/70/80gr. werd.
Ik heb toen maar op "STOP" gedrukt waarna ik een blauw scherm kreeg en de pc opnieuw opstarte, gelukkig niks aan de hand en alle instellingen weer normaal.
Heb nu dus i.p.v mn bijgeleverde cpu koeler een Scythe mugen 2 rev b aangeschaft en wil het opnieuw proberen maar..
Kan het mis gaan omdat het de non "K" is? en word mn geheugen ook automatisch overclocked?
Processor: Intel i7 2600
Moederbord: Asus P8P67 PRo
SSD: Intel SSD X25-M 80 GB
Videokaart: EVGA GTX 470
Geheugen: 8 GB OCZ 1333 Mhz 2 modules
Voeding: Corsair CMPSU 1000 Watt
CPU koeler: Scythe Mugen 2 Rev b
Behuizing: CM 690 II advanced
Ventilators: 2 extra 120mm Zalman fans