i7 2600k + ASRock Z68 Extreme4 Gen3: kan DDR3-1600?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarnixICT

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2011
Hallo,

Ik heb al een lange tijd last van de geheugenkit die ik op dit moment heb: het is steeds corrupt. Ik heb het geheugen al 3 keer terug moeten sturen, maar nu is volgens Memtest wéér een adresblok defect. Het gaat om de Corsair 8 GB DDR3-1333 Kit.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Niets is overgeklokt. Hopelijk is het moederbord niet defect :(

Specs van het moederbord:
- Dual Channel DDR3 memory technology
- 4 x DDR3 DIMM slots
- Supports DDR3 2133(OC)/1866(OC)/1600/1333/1066 non-ECC, un-buffered memory
- Max. capacity of system memory: 32GB*
- Supports Intel® Extreme Memory Profile (XMP)

Ik hoop dat dit opgelost kan worden door een ander merk te bestellen, een G.Skill 8 GB DDR3-1600. Deze is maar 1 module dus dat scheelt.
Alleen vraag ik mij af: Kan DDR3-1600 geheugen overweg met de i7 2600k?
Bij de specificaties van de processor staat namelijk 1333..

Bedankt!

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik zou als je nog garantie hebt op het moederbord deze ook eens opsturen of terug brengen lijkt mij niet normaal als je elke keer je geheugen defect hebt.

Ja precies, het is lastig omdat ik niet kan herleiden of het nou door het moederbord komt of door iets anders :S

Hoi,

Nou als je 3x nieuw geheugen heb gezet wijst het wel aardig die kant op;)

Ja ik denk het ook :(
Ik heb nu reserve-geheugen van mn andere PC erin gezet om te kijken of dat ook corrupt wordt.

Intussen terug naar mijn andere vraag: Kan de i7-2600k overweg met DDR3-1600 geheugen?

zolang het moederbord EN het werkgeheugen over de XMP optie beschikken zal het werken je moederbord kan het in ieder geval aan
je zult dan in de bios XMP modus aan moeten zetten

dus zorg er voor dat je XMP geheugen aanschaft
Corsair vengeance geheugen ondersteunen XMP

ik heb zelf mijn i5 2500K op 1866MHz corsair vengance geheugen draaien en dat via de XMP optie.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.

Ik zie zo hier en daar allerlei posts waarbij het voltage van 1.575+ schade kan aanrichten aan de processor. De stock-instelling van het DRAM voltage staat op 1.59 zie ik hier staan. Ik heb 'm nu verlaagt naar 1.575 wat volgens intel binnen de perken ligt.
Bij XMP kan het wel hoger dan 1.575? Het (defecte) geheugen wat ik nu heb is ook XMP, maar dat heb ik in mijn bios nog niet aangezet.
http://communities.intel.com/thread/24650

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan