i7 920 overklokken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neuzenaartje

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2009
Hallo,

Als beginnend overklokker zou ik wel wat hulp kunnen gebruiken bij het overklokken van mijn systeem:

Intel Core i7 920
Gigabyte GA-EX58-UD5
Thermalright Ultra-120 eXtreme-1366 RT
OCZ Reaper HPC 6 GB DDR3-1600 Tri-Kit (7-7-7-24)
XFX HD 5850 1024 MB GDDR5 PCI-E (Black Edition)
Cooler Master Cosmos 1000
Cooler Master Silent Pro M850

Kan iemand mij (s.v.p. in beginnerstaal :o) vertellen wat de beste overklokinstellingen zijn? En hoe ik deze instellingen kan bereiken?

Bij voorbaat dank

tot waar je precies kunt gaan kunnen wij niet zeggen ligt aan de temp in de kamer en waar de pc staat. we kunnen alleen zeggen hoever je ongeveer kan.

Om precies te zijn: de PC staat op zolder waar het 's winters nogal koud (>15) kan zijn, en 's zomers nogal warm (30+)

Het gaat er mij ook niet om dat het uiterste uit m'n machine wordt geperst, maar door middel van overklokken een wat sneller systeem te krijgen, en dat op een zo veilig mogelijke manier

misschien heb je hier iets aan staat boven in de hoek een knop een naar andere bladzijde te gaan. Is een workshop overkolken je leert het dan ook meteen goed.
tip
ik zou je overklok in de zomer iets aanpasen als er zoon temp verschil is

De i7 is makkelijk te overklokken.
Je hebt al een goede koeler gemonteerd, dat is al het halve werk :)

ALs je je bv je cpu op 3,2 / 3,4 wilt laten draaien. Hoef je opzich alleen de BCLK te veranderen, de rest kun je op automatisch laten staan.
Wil je echter hoger, zul je met meer dingen moeten gaan spelen.

In je Bios de blck / bus aanpassen
3,2Ghz is bclk op 160.
3,4Ghz is bclk op 170.

Kijken of je pc opstart.
Prime95 downloaden, en laten draaien op blend.

Tijdens prime je temperatuur in de gaten houden met bv. Coretemp

Temperatuur per core voor het goede onder de 55-60 graden laten.
Is deze te hoog, kun je altijd nog je Vcore naar beneden gooien.

Maar kijk eerst maar of dit werkt / en lees gelijk even verschillen topics ect op internet om je wat te verdiepen in overklokken.

ps. De temperatuur in winter / zomer, maakt opzich niet zoveel uit.
Tijdens het gamen, is je cpu gebruik never en nooit 100%, dus blijft de temperatuur lager.
mocht je echt willen gaan 3d renderen ect. zou je het wel even moeten checken.

Systeem draait prima op 3,2 Ghz, temperatuur blijft mooi laag onder de 55 graden bij normaal gebruik, gamen ietsje meer.

Zou misschien nog wel hoger kunnen, maar met Prime95 op 3,4 liep de temperatuur toch steeds verder op tot boven de 80 graden (na een tijdje draaien)

Netjes, draai zelf al een tijdje op 3,3Ghz met deze processor. Dezelfde CPU cooler, maar wel een andere fan erop gezet.:)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan