i7 Pc Informatique Xi92 (1100 euro)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben je in staat om zelf het systeem te assembleren en de software (OS) te installeren.
Zo ja, ik heb zojuist mijn systeem rondgekregen, en mijn budget was 1000 euro.
Kijk even naar dit draadje; http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=2654166#post2654166
Misschien is het ook iets voor jou.
Succes verder in ieder geval.

PS: Als je niet (veel) gaat overclocken voldoet de gewone Asus P6T bijvoorbeeld meer dan genoeg.

komende zondag komt er op tweakers.net trouwens een review van het UD4P moederbord dat ik in de laatste samenstelling had gekozen.

Als we kijken naar prijs/feature verhoudingen dan is deze Foxconn niet zo heel boeiend eerlijk gezegd. Het bord van morgen (de UD4P van Gigabyte) is een stuk interessanter, goedkoper en meer features.

En dan heb ik het nog niet eens over de prestaties, maar die zul je zondag zien in een uitgebreide benchmark.
Hij is dus positief over de features, prijs en prestaties. Ik ben benieuwd.

Op deze samengestelde PC moet je dus windows Vista 64 bit installeren. Logisch.
Alleen ik heb nog nooit windows geinstalleerd. Op mijn vorige stond het er al op.
Mijn vraag is of dit moeilijk is. Ik ben een gevorderd computergebruiker. Dus nog geen expert. Weten jullie hoe dat werkt en hoe dat in zijn werk gaat. M.b.t tot drivers installeren.
Of weten jullie een link waar dit stap voor stap uitgelegd wordt.

Is het dus zo.??????

Pc komt geassembleerd binnen. Stroom erop. CD vista erin. PC opstarten. Waarschijnlijk krijg ik dan dus een scherm waarin ik wil booten. Selecteer CD. Voorbereiding installatie.
Instellen 3 verschillende partities. (Gaat dit simpel?) Als dit gedaan is installatie zelf.
Vista is geinstalleerd.

Moet ik dan de cd met drivers van de videokaart erin doen? En hoe zit het dan met de bios. Moet ik daar ook nog wat mee doen. Krijg ik nog vage instellingen.

Je zal na de installatie eerst je moederbord driver moeten installeren. Daarna pas je videokaart driver.

Je zal na de installatie eerst je moederbord driver moeten installeren. Daarna pas je videokaart driver.

Misschien een domme vraag. Maar het moederbord doet het toch al. Anders installeert hij Vista toch niet. Dan hoeft toch de driver niet geinstalleerd te worden.

Opzich geen domme vraag hoor, die bestaan op Helpmij niet.:)

Je moederbord heeft een chipset, deze stuurt verschillende hardware aan. Hiervoor heb je dus drivers nodig. Mocht je gebruik maken van de onboard geluidskaart, dan zul je ook je chipset nodig hebben. Die driver zal ook op de cd-rom van het moederbord staan. Ook de sloten op je moederbord worden door de chipset aangestuurd en nog veel meer.

Mijn samengestelde pc hoe hij er op dit moment uit ziet.

Ik heb de videokaart van asus omgewisseld voor een sapphire HD 4870.
Dit omdat ik bij PC Megastore wil bestellen omdat ik daar vlak in de buurt woon. En die hadden die asus met koelribben + fan niet. Is dit een goeie wissel?

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B112821%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B195565%5D=1&product%5B96545%5D=1&product%5B81174%5D=1&product%5B80745%5D=1&product%5B68471%5D=1&product%5B42465%5D=1&product%5B97107%5D=1&product%5B89327%5D=1&product%5B102031%5D=1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan