IAF bestandje kwijt ...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Berichten
2.402
Hallo,

even een vraagje over het e mail account waar alles in beschreven staat (ww, inlognaam, etc) Dit staat normaliter allemaal in een .iaf bestandje opgeslagen.
Ik moet nu even een noodbackup maken van een HD. Heb alle mail (.dbx en .wab) bestanden wel gevonden maar kan de account gegevens (.iaf dus) nergens vinden.

Waar staan deze verstopt in windows ??

Alvast bedankt,


Remy
 
.iaf kan ik nergens vinden op mijn pc en ook niet op google weet je zeker dat het .iaf moet zijn ?
 


Hé bertus het probleem is dat ik de schijf als slave heb hangen aan een werkend systeem met OE. Als ik OE dus open krijg ik de gegevens van de pc en niet van de HD waarvan ik een backup wil maken....... Ik wil dus in de HD die niet meer opstart de gegevens plukken om ze na een herinstallatie weer terug te zetten. Ik kan dus niet in de OE geraken van die defecte schijf....!! Ik kan het wel proberen maar dan pakt ie automatisch de gewone c-schijf installatie van OE
 
Hirens is eigenlijk nog beter voor de klus, je start dan op van de cd en gaat dan naar de directory waar het bestand staan en zet m dan op een andere partitie of brand m op cd.
Waarom kom je eigenlijk niet meer in windows en wat is de foutmelding die je krijgt
 
Het euvel van de defecte schijf was eigenlijk dat de boot.ini beschadigd danwel niet meer aanwezig was. Heb bootcfg/rebuild en alles al geprobeerd. De enigste optie om nog een backup te maken was door hem aan mijn eigen systeem te hangen en de bestanden zo over te zetten naar mijn schijf om ze na een format c: weer terug te plaatsen op de nu nog defecte HD. En zoals al aangegeven heb ik alles (documenten, foto´s films, mail, etc)
kunnen redden, ik kan de mail account gegevens (iaf) nergens vinden.

Als je idd via OE het account exporteerd, dan kun je een .iaf opslaan, maar dit is nog
niet gebeurd en ik kom alleen in mijn eigen account als ik OE opstart en ik moet dus
het account hebben van de gebruiker wat op de defecte HD staat.
 
Dat klopt, standaard is er ook geen .iaf te vinden op je pc.
Alleen als je je account gaat exporteren wordt het een .iaf bestand ;)

Maar ik was dus zoiets aan het zoek als dit nog niet gebeurd is. Hoe heet het account met alle gegevens dan..??

gr,

remy
 
Waar staan deze verstopt in windows ??
Die staan op mijn windows98 syteem in het register :

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Account Manager\Accounts
HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Internet Account Manager\Accounts

En de Passwords in de Protected Storage.

Zou niet weten of er een tool bestaat waarmee je op een handige manier een register op een slave-disk kunt verkennen.
 
Ik geef het zo langzaam aan maar op denk ik.......:confused:

Ik heb zoveel mogelijk data al geback-upped, ben aan format c: begonnen:rolleyes:
Hij is overigens wel héél erg lang bezig om partitie c te formateren :eek:

Normaliter is ie daar met een paar minuutjes mee klaar, deze schijf is nu al dik een uur bezig en nog maar op 36% .......
Zou dat de reden zijn dat ie ook niet meer opstarte ? HD misschien echt naar de kl*te:confused:
 
Zou dat de reden zijn dat ie ook niet meer opstarte ? HD misschien echt naar de kl*te:confused:
Dat is wel erg lang ja.
Grote kans dat ie veel bad sectors heeft.
Aan het einde van de format zie je daar waarschijnlijk een rapportje over.
(veel) bad-sectors? Toe aan een nieuwe h.d.
 
Nog even een vraagje....

Hij hoort nu misschien hier niet meer thuis...:eek:
Ik heb er nu een andere HD in gezet in de PC. Bij windows setup van XP heb ik gekozen om de partities te verdelen. Ik heb de 160 Gb schijf ingedeeld in een stuk van 60 gig. de c-schijf dus. De rest die 100 gig zou in principe d: of zoiets moeten worden in windows.

Het rare is nu dat ik hem in windows niet meer zie :eek: Die 100 gig zijn foetsie
Hoe krijg ik die weer terug en beschikbaar ?

alvast bedankt


Remy
 
Heb het al opgelost !! :D :D Ik had er nog een schijf aanhangen die blokkeerde het geheel. Dus kon de schijf niet goed gelezen worden door Partitie expert..

Nu is het opgelost en daarmee is mijn probleem ook uit de lucht... al is het op een iets andere manier gegaan als gedacht.

Groeten,


Remy

:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan