iamge backuppen naar harddisk in andere pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Acronis heeft de mogelijk om vanaf usbstick of cd, pc a volledig te backuppen naar de harde schijf van pcB. Dit is dan een zogenaamd tibbestand wat je op pc B weer kunt openen indien acronis daar aanwezig is.

iemand die weet of er ook gratis tools zijn die datzelfde kunnen realiseren? Dus volledig backuppen naar een hd in een andere pc, waarna je dat backupbestand gewoon kunt openen om eventueel data uit te halen?

Op de hirens Boot cd http://software.helpmij.nl/index.php?action=detail&id=1026
staat onder mini xp een programma macrium reflect.
Ik heb dit programma al een paar keer gebruikt en heb de -subjectieve- indruk dat het snel is.
Een nadeel, voor zover het een nadeel is, je kunt niet direct van schijf naar schijf. Je moet eerst een backup maken.

Dus cd branden met imgburn of iets dergelijks.
Booten van cd en mini win xp starten.
en dan macrium zoeken en starten via het hirens menu.
Succes ermee

kan ik met macrium dan backuppen naar bijv. ftp en ook de gemaakte beackup openen alsof ik in een verkenner zit?

Dat bestand wat met macrium gemaakt wordt: D5D81021B8438762-00-00.mrimg of een zelf verzonnen naam, kun je kopiëren naar een plek die je zelf wilt.
Daar start je Win xp mini weer op en met het macrium programma kun je door de backup heen lopen en er dat uithalen wat je nodig hebt.
Ik hoop dat dit je vragen beantwoordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan