IBD bestand vermist!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zetty

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2013
Ik heb vorig jaar een backup van al mijn opgeslagen belastingaangiften gemaakt. Deze backup heb ik op een usb-stick gezet. Vorig maand heb ik windows 7 ultimaten opnieuw geinstalleerd. Nu komt het; Ik wil de aangifte uit 2010 openen, maar mis de ibd bestanden in die map. Terwijl bij de andere aangiften van andere jaren de ibd bestanden wel zichtbaar zijn. Het alleen maar een kwestie van de bijbehoren aangifte programma te installeren! Zo heb ik het aangifteprogramma voor voor 2010 gedownload en geinstalleerd, maar kan de aangifte niet openen. Er zitten wel andere bestanden in de opgeslagen aangifte. Voorbeeld; BDR, CFG, PEM enz. Kan ik met deze bestanden wat mee?

Hallo Zetty. En ibd.exe staat er niet meer op. :( Die heb je volgens mij nodig om het te bereiken en erbij te komen. Staat bij die andere dan wel ibd.exe

Nee, het is geen ibd.exe. Het bestandstype is bsn van aanvrager en .ibd erachter.

Het bestand BSNaanvrager.ibd moet je in de map zetten onder mijn documenten.
Mijn documenten\Belastingdienst\Aangifte inkomstenbelasting\2010
OP deze locatie staan ze bij mij in ieder geval.

TIP:
Wanneer ik klaar ben met de aangifte en hij is verstuurd dan kun je kiezen voor printen, vervolgens kun je hem afdrukken naar bestand, je vind hem dan terug als txt bestand op C:\.....txt.
Op deze manier kun je later altijd terugzien wat je hebt ingevuld zonder dat je het aangifteprogramma hoeft te installeren.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Het had gewerkt als de .ibd in de opgeslagen aangifte aanwezig was, maar het tegendeel is waar. Hij is er niet! Ben bang dat het verloren is gegaan. Maar het gekke is; ik heb het met alle andere aangiften samen een backup gemaakt!
Oh ja, de tip hoe ik het voortaan moet opslaan ga ik vanaf nu toepassen. Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan