ibguard.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Slauerhoff

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2007
Weet iemand hoe ik van ibguard.exe en ibserver.exe af kan komen? Als ik ze wil verwijderen krijg ik de melding dat 'de toegang geweigerd is'. Op de een of andere manier heeft het met spyware te maken. Ik heb HiJackThis gedraaid maar hier kom ik bovenstaande bestanden niet tegen ..

Probeer de bestanden eens op de volgende manier te verwijderen:

1) Download hier GiPo@FileUtilities ( download start gelijk )
2) Installeer daarna het programma
3) Klik met rechts op het bestand dat je wilt verwijderen en kies voor GiPo@FileUtilities, en dan voor Delete on next boot.
4) De pc start nu opnieuw op, en kijk na het opnieuw opstarten of het bestand weg is.

Doe daarna sowieso het volgende:

+.Download en installeer
AVG Anti-Spyware.

• Na de installatie, open AVG Anti-Spyware:
    * onder "Status", klik op Change state naast "Resident shield". (wijzig van active naar inactive!)
    * onder "Update", klik op de Start update knop.
    * onder "Scanner", tab "Settings":
    • - onder "How to act?", klik op "Recommended actions" en selecteer Quarantine. (ZEER BELANGRIJK!)
      * onder "Reports", selecteer Automatically generate report after every scan en verwijder het vinkje bij Only if threats were found
    Sluit AVG Anti-Spyware. Laat het nog niet scannen.
Start op in veilige modus

Start AVG Anti-Spyware.
  • * Klik op Scan en kies Complete System Scan.
    Na de scan; volg onderstaande instructies :
    BELANGRIJK : Klik niet op de "Save Scan Report" knop vooraleer je de "Apply all Actions" knop hebt aangeklikt !
    * Draag er zorg voor dat Set all elements to: op Quarantine staat (1),
    zoniet klik op de link en kies Quarantine in de popup menu. (2)
    (Dit geldt niet voor cookies, deze worden onveranderlijk gedelete !)
    * Onderaan het venster klik op de Apply all Actions knop. (3)
    ewidoscan.jpg

* Wanneer je de melding krijgt 'All actions have been applied', klik je onderaan op de knop Save Report.
    * Klik in het menu bovenaan op Reports. Kopieer het rapport van de scan en plaats dat hier in je volgende bericht.

Bedankt voor je reactie. En het is gelukt! Paar vragen als je 't goed vindt .. :

Waarom kan dat bestand niet volgens de reguliere weg verwijderd worden?
Als dit in de toekomst weer voorkomt en de trial periode van GiPo is verlopen is er dan een andere manier?
Ik heb nog een 'verwijderprobleem'. True Image 7.0 (Back Ups maken) werkt niet goed en ik wil het verwijderen en daarna opnieuw installeren. Maar als ik het in [Software] wil verwijderen krijg ik de melding .... kan niet verwijderd worden ... Is dit iets soortgelijks als dat ibguard niet verwijderd kan worden of is dit probleem van een andere aard en zo ja, is daar ook een oplossing voor?

Wat AVG betreft; ik heb AVG standaard al op mijn computer lopen maar ik kan nergens een knop Status vinden .... Ik stuur een screendump mee van AVG zo als het er uit ziet als ik het heb geopend. Misschien kun je me uitleggen hoe ik vanuit dat scherm verder moet handelen? ScreenShot001.jpg

In ieder geval bedankt tot zover!

Mooi dat het is gelukt!:thumb:

Dat bestand kan niet op de normale manier verwijderd worden omdat het bestand nog in gebruik is.
Als de trail periode is afgelopen kan het op een andere manier, zie daarvoor deze handleiding.

Je kan True Image proberen te verwijderen in de Veilige modus. Dan gewoon naar Software in het Configuratiescherm gaan.

Jij hebt het over AVG Anti-Virus, en ik had het over in mijn instructies over AVG Anti-Spyware. Die gelden dus niet voor AVG Anti-Virus want het is een heel ander programma.

Zo, dit was het.:)

Nou nog niet helemaal ... :o

Ik heb AVG anti-spyware gedownload en geinstalleerd en je instructies opgevolgd tot aan [Start op in veilige modus]. In de veilige modus AVG gestart en ik kreeg toen de volgende melding: Connection te Server Failed. Please Reinstall AVG. Kan in de veilge modus geen verbinding met internet worden gemaakt ... ? Normaliter draai ik eens per maand Hitman Pro tegen spyware. In welk opzicht is AVG beter/anders?

En ook in de veilige modus kan ik (via software) True Image niet deinstalleren ... :(

Updaten moet in de normale modus, in de Veilige modus is er geen internet. Er is dus helemaal niks aan de hand.:)

En welke melding krijg je als je True Image wil deinstalleren in de Veilige modus via Software?

Updaten moet in de normale modus, in de Veilige modus is er geen internet. Er is dus helemaal niks aan de hand.

Misschien heb ik je verkeerd begrepen; IN de veilige modus heb ik AVG anti-spyware gestart. Ik kreeg (dus) de melding: Connection te Server Failed. Please Reinstall AVG. Dus kon/kan ik de rest van je instructies:

Start op in veilige modus

Start AVG Anti-Spyware.
* Klik op Scan en kies Complete System Scan.
Na de scan; volg onderstaande instructies :
BELANGRIJK : Klik niet op de "Save Scan Report" knop vooraleer je de "Apply all Actions" knop hebt aangeklikt !
* Draag er zorg voor dat Set all elements to: op Quarantine staat (1),
zoniet klik op de link en kies Quarantine in de popup menu. (2)
(Dit geldt niet voor cookies, deze worden onveranderlijk gedelete !)
* Onderaan het venster klik op de Apply all Actions knop. (3)

* Wanneer je de melding krijgt 'All actions have been applied', klik je onderaan op de knop Save Report.
* Klik in het menu bovenaan op Reports. Kopieer het rapport van de scan en plaats dat hier in je volgende bericht.

niet opvolgen ........... :o

En welke melding krijg je als je True Image wil deinstalleren in de Veilige modus via Software?
De zelfde als in de normale modus: .... kan niet verwijderd worden ....

Het probleem van AVG is een probleem op een oplossing van het probleem wat nu weg is.. minder belangrijk dus.

Over AVG:

Verwijder AVG Anti-Spyware eens. Sluit het programma af en zoek het op via Configuratiescherm --> Software en kies voor Verwijderen ( of de knop Wijzigen/Verwijderen ) en verwijder het programma. Start daarna de pc opnieuw op en installeer AVG Anti-Spyware opnieuw op.
Volg verder de aangegeven instructies, doe alleen alles in de normale modus ( dus niet in de veilige modus opstarten ). Updaten en scannen.

Over True Image:
Probeer het eens te verwijderen met CCleaner:

1) Download hier eens CCleaner.
Installeer het daarna en start het programma.
Ga naar het onderdeel Gereedschap en zoek in de lijst het programma op. Selecteer de regel / programma en kies aan de rechterkant voor Deinstalleren. Volg nu verder de instructies van de deinstallatie-wizard die nu gestart wordt.

Succes!:thumb:

Helaas ......... (zie bijlage ... ) .... :confused:

Wat AVG betreft; In welk opzicht is AVG beter/anders dan Hitman Pro?

Bijlagen

• ScreenShot001.jpg
    ScreenShot001.jpg
    37 KB · Weergaven: 38
Helaas ......... (zie bijlage ... ) .... :confused:

Wat AVG betreft; In welk opzicht is AVG beter/anders dan Hitman Pro?

Hitman Pro is eigenlijk zelf niet echt een programma, maar een bundeling van verschillende programma's die het eigenlijke werk doen, dus het scannen en verwijderen van gevonden malware.
In Hitman Pro zit de ewido micro scanner, die hetzelfde kan vinden als AVG Anti-Spyware omdat het eigenlijk dezelfde programma's zijn. De micro scanner is alleen een hele kleine en simpele versie, die dus alleen kan scannen en verwijderen, meer niet.
Omdat je in Hitman Pro los kan instellen welke programma's er gebruikt moeten worden, en je dus de de ewido micro scanner uit kan zetten, is het handig om even met AVG Anti-Spyware te scannen.

Over True Image, je kan nog een aantal dingen proberen. Je zou True Image opnieuw kunnen installeren, over de oude versie heen. Misschien kan je True Image dan wel goed verwijderen. Of je zou het kunnen proberen in de proefperiode ( trial period van de trail version ) van speciale programma's als Smarty Uninstaller . Anders kan je de bestanden in de installatiemap handmatig verwijderen en alle verwijzingen en snelkoppelingen naar die bestanden verwijderen, dit kan makkelijk met CCleaner onderdeel Problemen.

Na een hoop gepruts ben ik er met Uninstaller (zie bijlage) in geslaagd TI te verwijderen. Maar bij herinstallatie weigert de installer verder te gaan. (Na invoeren van het serienummer blijft het veld volgende grijs ...). Enfin, zo gaan we helemaal off topic natuurlijk .. :shocked:

Maar je hebt mijn probleem goed opgelost en ik wil je bedanken voor je heldere en beknopte uitleg. :thumb: Misschien tot een volgende keer.

Vriendelijke groet, Slauerhoff

Bijlagen

• ScreenShot005.jpg
    ScreenShot005.jpg
    9,9 KB · Weergaven: 32
Mooi dat het in ieder geval iets is opgelost.:thumb:

Over je nieuwe probleem:
Voer eerst eens een schoonmaak uit op je pc:

1) Download hier eens CCleaner.
Installeer het daarna en start het programma.
Gebruik de onderdelen Cleaner en Problemen, bij beide onderdelen, laat je pc scannen en laat alles verwijderen wat er gevonden wordt. Bij het onderdeel Problemen kan je nog kiezen om een back-up van de te verwijderen sleutels te maken, doe dit.
Vink aan de linkerkant niks nieuws aan dan wat er al aangevinkt staat, dit is voldoende.

En als de vraag dus is opgelost, mag je rechtsonderaan van deze pagina klikken op Vraag is opgelost.:)

Helaas, helaas ......... :o zie bijlage ... Ik het probleem ook voorgelegd aan Acronis, de maker van True Image. Ik ben benieuwd .. :cool:

Laatst bewerkt door een moderator:
Oke, dat lijkt me inderdaad een goede zet, kijken wat Acronis er van zegt.
Misschien een fout in de installer / setup van True Image.

Succes verder.:)

Nogmaals bedankt voor je heldere uitleg. Ik zet de vraag op opgelost. :thumb:

Ik heb de bijlage verwijderd, gezien daar een registratie nummer in staat.;)

Ik vind het best ... vraag is opgelost ... Wist niet dat dit niet mocht. Wat zou een ander nou met dat registratienummer kunnen? ... :o

Ik vind het best ... vraag is opgelost ... Wist niet dat dit niet mocht. Wat zou een ander nou met dat registratienummer kunnen? ... :o

De software registreren misschien, of heb je daar nog een gebruikersnaam voor nodig?
Maakt ook niet veel uit...

De software registreren misschien, of heb je daar nog een gebruikersnaam voor nodig?
Maakt ook niet veel uit...

Ik was/ben in de veronderstelling dat er voor elke cd-rom een uniek serienummer is (aangemaakt). Dus stel dat iemand anders een illegale kopie van TI heeft dan heeft hij/zij toch niets aan mijn serienummer?

Nee, bijna nooit ligt dat zo.
Elke installatie cd-rom is hetzelfde, maar registreren / activeren moet met dat registratienummer. Vaak gaat zo, ik denk bij TI ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan