IBM 300 GL geheugen probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Caspar107

Meubilair
Lid geworden
2 dec 2001
Ik heb voor een kennis een IBM 300GL desktop op de kop getikt die hij kan gebruiken voor een beetje internet etc etc. Nu zit er in deze 2x64 MB geheugen en das toch wel minimaal voor Win XP. Nu weet ik dat dit soort merken eigenwijs kunnen zijn met hardware upgrades en ben dus ook op zoek gegaan naar geheugen wat ook in een IBM heeft gezeten.
Dus ik heb nu 2x256 MB van hetzelfde type. Maar nu start de PC op met een paar pieptonen, beeld blijft zwart en verder gebeurt er niks. Lekker dus, de beepcodes geven aan dat er iets met het geheugen is, ok, één dimmetje geprobeerd, hetzelfde. Dimmetje in een ander slot, zelfde probleem.
Wie weet raadt dit eigenwijze ding te fixen.

Bios heb ik al ge-upgrade

die piepjes die je hoort komen bij het moederbord vandaan dat kan 3 dingen betekenen

1.processor
2. grafische kaart
3. geheugen

bij jouw hoogst waarschijnlijk 3. dan kan er het volgende aan de hand zijn
je hebt het geheugen verkeerd geplaatst niet goed aan gedrukt en zo
of wat me waarschijnlijkere lijkt je MB ondersteunt het geheugen niet kijk of de snelheid klopt
met die van het moederbord kijk of de 2 modules de zelfde snelheid hebben en probeer desnoods zo'n geheugen testbank te draaien maar dan moet je eerst kunnen booten van af CD

sucses

Het is de 300GL 6563 W3G, bij mijn weten gaat daar gewoon maximaal 1 Gb in aan geheugen als ik ga zoeken op internet.
Dat het met het geheugen te maken heeft weet ik al zeker, maar waarom krijg ik niks te zien op mijn monitor, deze schiet heel even aan als ik de PC aan zet maar gaat dan weer op stand-by.

Probleem is opgelost, althans, blijkt dat IBM echte specefieke nummers heeft voor geheugen wat er in past, ik heb nu een fru 19L7362 en heb een 33L3083 of 33L3075 nodig :(

Blijkbaar had je beter van een ander merkd at niet zo moeilijk doet een pc gekocht(zegt degene die op een ibm thinkpad x23 zit te typen en ook wil ramgeheugen upgraden:confused: )

Blijkbaar had je beter van een ander merkd at niet zo moeilijk doet een pc gekocht(zegt degene die op een ibm thinkpad x23 zit te typen en ook wil ramgeheugen upgraden:confused: )

Ja ik weet het, maar PC is niet van/voor mij, heb diegene nog gewaarschuwd voor dit probleem :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan