IBM Thinkpad cdrom stuk...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

boerdet

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi, soms wel en soms niet wordt automatisch een CD gestart als ik hem in het CD-rom station van mijn Thinkpad stop. Zelfs een nieuwe originele schijf (Olympus Camedia) deed het vanmiddag wel en nu weer niet. Als een schijf niet herkend wordt (opstart), is hij ook niet zichtbaar in de Verkenner.
Het lijkt op "een los contactje".... maar kan dit ook een driverprobleem of een schoonmaak probleem zijn? Een paar keer de hele behuizing eruit en er weer in zetten heeft niet geholpen.
vr gr TB

Welke kabels bedoel je? er zit alleen een multistekker aan de behuizing...en die druk ik zo goed mogelijk aan.

Geplaatst door boerdet
Welke kabels bedoel je? er zit alleen een multistekker aan de behuizing...en die druk ik zo goed mogelijk aan.

ER kan een pennetje niet lekker zitten!!

dit provleem had ik met mijn think pad r31

heb hem uitelkaar gehaald en goed schoon gemaakt en in gespoten met contack spray (let op dat je niet aan de lens komt met je vingers en dat er geen smeersel op de lens komt ) suc6

OK, dat ga ik doen. Bestaat er ook nog zoiets als een Schoonmaak CDeetje?
gr TB

Hallo

Hallo

Mits de betrokken drive mechanisch zeer gemakkelijk toegangkelijk is , zou ik persoonlijk de leesoptiek manueel reinigen , d.m.v. een oorstokje en "eau de cologne" .

De leesoptiek reinigen d.m.v. "reinigings c.d." , doe ik echter zelden of nooit , deze smeren meestal enkel de smurrie wat open , i.p.v. effektief te reinigen......

Als laatste optie , zou ik ook eens kijken naar alle gemonteerde "microswitchen" op de betrokken drive .

Indien deze intermitterende verbindingen geven , zou je eventueel een drupje kontaktspray erop kunnen spuiten.

Indien het bovenstaande voor u "chinees" is , vraag dan hulp aan iemand die wel de nodige ervaring bezit.....

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan